Varsovia - pod taką nazwą będzie pływał nowy prom, który uzupełni flotę Polferries w połowie bieżącego roku. Jednostka wpisze się w styl nazewnictwa statków tego armatora pływających obecnie na linii Świnoujście-Ystad. Będzie swoistym uzupełnieniem promu Mazovia, który wprost nawiązuje do centralnego regionu Polski. Budowa Varsovii przebiega zgodnie z harmonogramem.
Obecnie trwa wykańczanie przestrzeni pasażerskich i załogowych. Montowane są podłogi i panele sufitowe, a także wyposażane są przestrzenie sanitarne. Trwają testy oświetlenia. Zainstalowano sprzęty kuchenne, chłodnie do przechowywania jedzenia. W przestrzeniach pasażerskich instalowane są sofy, stoliki i krzesła. Prowadzone są ostatnie prace nad wyposażeniem i okablowaniem statku w kamery CCTV, System TV, sieć LAN oraz łącza internetowe. Prom w każdy rejs będzie mógł zabrać do 920 pasażerów i 60 członków załogi.
Pokłady samochodowe są malowane ostatnimi warstwami farby, a na najazdach i rampach położono nawierzchnie antypoślizgowe. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 3 pokłady dla samochodów ciężarowych z blisko 3-kilometrową linią ładunkową, co pozwoli pomieścić około 140 ciężarówek z naczepami oraz 2 osobne pokłady dla szacunkowo 200 samochodów osobowych. Z pokładu samochodowego nr 5 będzie bezpośrednie wejście do przestrzeni pasażerskich. Takie rozwiązania gwarantują bezpieczeństwo i komfort podróżujących z Polferries.
Na mostku trwa montaż urządzeń nawigacyjnych. W maszynowni wszelkie zaplanowane podzespoły są już zainstalowane. Zakończono także konwersję silników głównych na LNG pod względem mechanicznym. Trwa montaż okablowania pod elektrykę i automatykę.
Jeszcze w styczniu przy nabrzeżu rozpoczną się testy urządzeń maszynowych, natomiast pod koniec I kwartału statek wyjdzie ze stoczni na pierwsze próby morskie. Następnie w Trieście dojdzie do dokowania i zakończenia prac malarskich statku. Najpóźniej w maju odbędą się drugie próby morskie, a na przełomie czerwca i lipca Varsovia uzupełni flotę Polferries na linii Świnoujście-Ystad.
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów