Vigilant, niewielki statek do połowu ryb głębinowych, zbudowany w gdańskiej stoczni Karstensen, wyruszył w swoją pierwszą podróż. Nie pożeglował jednak, a... pojechał.
Vigilant, 36-metrowy statek rybacki, został zamówiony w Karstensen Skibsværft A/S przez szkocką firmę Lunar Fishing. Kadłub jednostki o tonażu 520 GT powstał w gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland. Konstrukcja jest już gotowy do wodowania, które odbędzie się w poniedziałek. Aby jednak wszystko przebiegło bez problemów, Vigilant musiał odbyć pierwszą podróż... na kołach dookoła stoczni.
Kadłub został ułożony na wózkach i powoli objechał budynek biurowy i halę produkcyjną. Aby jego podróż była możliwa, trzeba było opróżnić stoczniowe parkingi, zarówno przy samym budynku, jak i wzdłuż podstawowego wewnętrznego ciągu komunikacyjnego. Ciekawscy mogli obserwować całą operację z ulicy, a nawet z pobliskiego peronu SKM.
Statek stanął finalnie przy jednym z nabrzeży. Wodowanie, które odbędzie się za pomocą dźwigów pływających, zaplanowane jest na poniedziałkowy poranek.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów