Włoska firma podpisała 23 lipca br. umowę na zaprojektowanie i budowę trzech nowych statków wycieczkowych dla marki Carnival Cruise Line. Zamówienie dotyczy nowej serii jednostek napędzanych LNG, największych statków kiedykolwiek zbudowanych przez Fincantieri jak i włoską branżę stoczniową.
Nowe statki będą miały 230 000 ton wyporności brutto. Z ponad 3 000 kabin będą zdolne do przewozu 8 000 pasażerów. Będą również wyposażone w zaawansowane technologie w zakresie efektywności energetycznej, zarządzania odpadami i redukcji emisji, aby jeszcze bardziej zmniejszyć wpływ firmy na środowisko w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Palmę pierwszeństwa w kwestii wielkości wciąż dzierżą wycieczkowce klasy Icon, zbudowane dla Royal Carribean przez stocznię Meyer. Obecnie największym jest Icon of the Seas, który w pierwszy, komercyjny rejs wyruszył pod koniec stycznia tego roku.
Mega news! 💥
— Fincantieri (@Fincantieri) July 23, 2024
We signed an agreement with Carnival Corporation & plc for the design, engineering and construction of three new mega-ships for the Carnival Cruise Line brand, the largest ever built by Fincantieri and an Italian shipyard.
The order is for a new class of liquefied… pic.twitter.com/VPztpXM3iE
- Jesteśmy bardzo dumni mogąc ogłosić, że Fincantieri podpisało kontrakt z Carnival Corporation na budowę trzech statków wycieczkowych nowej generacji z historycznym partnerem. Zamówienie to stanowi znaczący krok naprzód w naszej strategii innowacji, potwierdzając tym samym nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i efektywność energetyczną. Partnerstwo z Carnival Corporation stanowi kolejny krok potwierdzający wiodącą pozycję Fincantieri w globalnym sektorze statków wycieczkowych, zgodnie z naszym planem przemysłowym, łączącym tradycję, postęp technologiczny i „Made in Italy” - zaznaczył Pierroberto Folgiero, prezes i dyrektor zarządzający Fincantieri.
- Cieszy nas, że jesteśmy znani jako amerykańska linia wycieczkowa z ogromną lojalnością gości i wybitnym zespołem, który pozwolił nam zapewnić niezapomniane wakacje ponad 100 milionom gości. W przypadku tego statku nowej generacji koncentrujemy się na tworzeniu innowacyjnych doświadczeń dla gości, które przeniosą Carnival Cruise Line w przyszłość dzięki nowym funkcjom FUN i emocjom, które wiemy, że nasi goście pokochają - powiedziała Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
- Wraz z Fincantieri tworzymy platformę, która będzie innowacyjna we wszystkich obszarach, oferując niezrównane wrażenia gości i wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologiczne w celu zminimalizowania naszego wpływu na środowisko. Z niecierpliwością czekamy na zaprezentowanie nowej klasy niezwykłych statków wiodącej na świecie linii wycieczkowej - wskazał Josh Weinstein, dyrektor generalny Carnival Corporation.
W swojej dotychczasowej historii firma Fincantieri zbudowała i dostarczyła łącznie 75 statków dla Carnival Corporation. Do firmy należą różnorodne marki linii oferujących rejsy morskie. Z tej liczby 15 statków wycieczkowych było przeznaczonych dla marki Carnival Cruise Line. Trzy wycieczkowce nowej serii zostaną dostarczone kolejno w 2029, 2031 i 2033 roku.
Carnival Corporation miała zamówić w ostatnim czasie także pięć innych wycieczkowców. Wcześniej w tym roku złożyła pierwsze od pięciu lat zamówienia na dwa kolejne statki klasy Excel, które dołączą do floty Carnival Cruise Line w 2027 i 2028 roku. Firma ogłosiła również niedawno serię strategicznych zmian w celu dalszej optymalizacji składu globalnego portfolio marek i zwiększenia liczby gości ich flagowych linii żeglugowych, przenosząc także pięć funkcjonujących wycieczkowców z marek siostrzanych do floty Carnival Cruise Line między 2023 a 2025 rokiem. Plan budowy nowych statków obejmuje dostawy od 2025 do 2033 roku. Dzięki temu firma ma dysponować łącznie 16 statkami napędzanymi LNG, w tym w ramach Carnival Cruise Line, zapewniającymi natychmiastową redukcję emisji gazów cieplarnianych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów