Służby walczą z poważnym pożarem, jaki wybuchł na kontenerowcu Maersk Frankfurt, przekazanym do eksploatacji w tym roku. Płonie ładunek.
Indyjska straż przybrzeżna podała, że Centrum Koordynacji Ratownictwa Morskiego w Bombaju odebrało wezwanie pomocy ze statku Maersk Frankfurt, ok. 50 mil morskich od Karwar. Załoga poinformowała o poważnym pożarze ładunku.
Na miejsce wysłane zostały zarówno samoloty, jak i jednostki pływające straży granicznej. Walka z ogniem trwa od kilkunastu godzin. Sieć obiegły dramatyczne zdjęcia i nagrania wideo płonącego kontenerowca.
Również sam Maersk potwierdził wystąpienie pożaru. Przewoźnik podał, że na pokładzie czarterowanego statku płynącego z Mundry do Kolombo ogień pojawił się około godziny 14:30. Duńczycy poinformowali także, że „statek jest w stabilnym stanie”. Nie podano także informacji o potencjalnych rannych. Załoga jest wciąż na jednostce i póki co nie zagraża jej niebezpieczeństwo, choć według krążących podawanych w miejscowych mediach niepotwierdzonych informacji, jeden z 21 członków załogi miał zostać uznany za zaginionego.
Późniejsze informacje o przebiegu akcji, przekazane przez indyjską straż przybrzeżną, dostarczają nieco więcej szczegółów: stłumiony miał zostać ogień na dziobie statku, ale w międzyczasie pożar ponownie pojawił się na śródokręciu. Na miejscu pracują statki straży przybrzeżnej Sachet, Sujeet i Samrat, pojawił się tam także statek do kontroli zanieczyszczeń Samudra Prahari.
Według niepotwierdzonych doniesień, w części kontenerów objętych ogniem mogą znajdować się niebezpieczne materiały.
Maersk Frankfurt to 255-metrowy kontenerowiec, przekazany do eksploatacji w tym roku.
@IndiaCoastGuard continues its robust response to the fire onboard MV #MaerskFrankfurt. The fire in the forepart has been suppressed, but heavy smoke persists and has reignited midship. #ICG ships Sachet, Sujeet and Samrat are ongoing with fire-fighting operations. Additionally,… pic.twitter.com/ZXx2E1fYRP
— Indian Coast Guard (@IndiaCoastGuard) July 20, 2024
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów