pc
Vistal chce sprzedać Portowi Gdynia Nabrzeże Węgierskie, a potem je wydzierżawić – poinformował portal wnp.pl. Decyzja ta jest zgodna z przyjętą przez zarząd grupy strategią zmniejszenia zadłużenia oraz podniesienia rentowności. Zakłada ona m.in. wyzbycie się zbędnych lub nisko produktywnych aktywów.
Jak poinformował portal wnp.pl, Vistal Stocznia Remontowa, spółka z Grupy Vistal, rozpocznie negocjacje z Zarządem Morskiego Portu Gdynia w sprawie sprzedaży należącego do niej „prawa użytkowania wieczystego, wraz z prawem własności budynków, budowli i urządzeń posadowionych na nieruchomości o powierzchni około 35 000 m2, w tym nabrzeża o długości 440 m b., zlokalizowanych przy ul. Czechosłowackiej 3 w Gdyni na Nabrzeżu Węgierskim”.
Do tej pory na sprzedawanym nabrzeżu realizowane były głównie zlecenia dla segmentu ropy i gazu. Kryzys na rynku offshore spowodował jednak, że przestały być one opłacalne i wprowadziły firmę w kłopoty. Mimo że przychody się zwiększyły, od ubiegłego roku grupa odnotowuje niższe zyski. W I kwartale 2017 roku wyniosły one 4,4 mln zł wobec 4,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co oznacza spadek o 9%.
Grupa zamierza jednak rozbudowywać portfel zleceń, głównie w segmentach rynkowych takich jak infrastruktura, budownictwo i infrastruktura portowa. Realizację eksportowych kontraktów zapewnić ma nowoczesna wytwórnia wielkogabarytowych konstrukcji stalowych. Mieści się ona w gdyńskim porcie na Nabrzeżu Indyjskim.
Grupa Vistal jest wiodącym producentem specjalistycznych, wielkogabarytowych, konstrukcji stalowych o najwyższej jakości w Polsce, którego doświadczenie i organizacja pozwalają na oferowanie różnorodnych typów konstrukcji stalowych, zarówno dla partnerów polskich, jak i zagranicznych, w tym na bardzo wymagających rynkach skandynawskich czy na rynku niemieckim.
Grupa rozpoczęła działalność 25 lat temu, obecnie tworzy ją łącznie 10 spółek specjalizujących się w poszczególnych segmentach działalności w zakresie wytwarzania konstrukcji stalowych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek