• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Nowe alianse nie wpłyną znacząco na porty

28.08.2017 18:01 Źródło: własne
Nowe alianse nie wpłyną znacząco na porty - GospodarkaMorska.pl

Powoli dobiega końca trend rzadszej częstotliwości statków w portach Północnej Europy, mimo pojawienia się coraz wiekszych aliansów - przewidują eksperci z agencji Drewry.

Według nich powstanie w tym roku Ocean Alliance i The Alliance nie zmieni zbytnio harmonogramu zawijania statków w portach. Liczba pętli na szlakach Azja-Północna Europa i szlakach transatlantycznych wydaje się być niezmieniona od tej zapowiadanej. Porty więc nie muszą obawiać się nagłej zmiany liczy serwisów.

Taka sytuacja miała miejsce w zeszłym roku, gdy doszło ogółem do 10 proc. spadku w liczbie pętli na szlakach wschód-zachód. Usunięte serwisy należały tylko do armatorów złączonych w duże alianse, w szczególności tych pływających na trasie Azja-Północna Europa.

Powodem tych zmian było 4,3-procentowe zwiększenie się średniej wielkości kontenerowców oraz w tym samym czasie zmniejszenie się popytu. Zmusiło to armatorów do szukania oszczędności poprzez wysyłanie mniejszej liczby, ale za to większych jednostek.

Największe straty poniosły porty z Francji i krajow Beneluxu. Le Havre i Rotterdam straciły kolejno 4 i 6 pętli serwisowych. Port w Zeebrugge stracił dwa, a trend udało się odwrócić tylko Antwerpii, która zyskała dwa dodatkowe serwisy.

- Tym razem wygląda na to, że z 71 serwisów odejdzie tylko jeden wskutek utworzenia nowych aliansów. Porty nie mają więc powodu do zmartwień, bo utrzymane zostanie status quo - twierdzą analitycy z Drewry.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.