pc
Jeden z najcenniejszych zabytków Królestwa Norwegii – zbudowany pod koniec pierwszej połowy XX wieku Polarstar przejdzie remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie.
Jednostka powstała w 1948 r. w Glasgow i pierwotnie służyła do połowu fok. W kolejnych latach swojej służby statek był wykorzystywany do transportu towarów poza koło podbiegunowe, a także brał udział w ekspedycjach naukowych.
Elementami charakterystycznym jednostki są stalowy i częściowo nitowany kadłub oraz drewniane pokłady. Statek ma 46 m długości i 8 m szerokości.
Obecnie jednostka przechodzi rekonstrukcję. Większość prac remontowych nadzorowana jest przez norweskiego konserwatora zabytków oraz norweski urząd morski NMD. W stoczni MSR Gryfia statek przejdzie standardowy remont dokowy z pracami dokowymi. Pobyt Polarstara w stoczni zaplanowany jest na około dwa tygodnie.
Na co dzień statek jest jednym z eksponatów w Muzeum Uniwersytetu Tromsø. Zwiedzający mogą na jego pokładzie usłyszeć historie o wyprawach, w których uczestniczyła jednostka.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i zagranicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii