Zagrożona bankructwem norweska Grupa DOF, dysponująca flotą ponad 60 statków serwisowych, staje w obliczu przymusowej restrukturyzacji lub upadłości na mocy norweskiej ustawy o odbudowie.
11 listopada, podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, akcjonariusze spółki nie zgodzili się na propozycję restrukturyzacji, która została wcześniej zaakceptowana przez głównych wierzycieli przedsiębiorstwa.
Wierzyciele wystosowali do akcjonariuszy list, w którym poinformowali ich o roszczeniach wobec DOF o wartości ok. 23 mln NOK (ok. 104 mln zł).
Z listu dowiadujemy się, że:
„Z nielicznymi wyjątkami, w ciągu ostatnich 30 miesięcy od roszczeń nie zapłacono żadnych odsetek ani amortyzacji. Kapitał własny DOF ASA oraz część zabezpieczonego i niezabezpieczonego długu spółki zostaje utracona. W ramach restrukturyzacji przewidziano zatem zamianę przez wierzycieli łącznej kwoty ok. 6,2 mln NOK na akcje DOF. Pomimo faktu, że wierzytelności, które będą podlegać zamianie, są wyżej uprzywilejowane w stosunku do kapitału własnego, przez co taki kapitał zostaje utracony, restrukturyzacja zakłada, że akcjonariusze DOF zachowają 4% udziałów w spółce w zamian za współpracę. Ta propozycja jest zatem pod każdym względem słuszna i uczciwa wobec akcjonariuszy”.
Przedsiębiorstwo poinformowało akcjonariuszy, że z listu jednoznacznie wynika, iż wierzyciele nie widzą przestrzeni na dalsze negocjacje. Obustronna akceptacja zaproponowanych warunków restrukturyzacji jest jedyną alternatywą wobec roszczenia o pełną spłatę pożyczek. Wobec niezaakceptowania przez akcjonariuszy propozycji uchwały na zgromadzeniu walnym, restrukturyzacja w opisanej formie zostanie przeprowadzona w trybie przymusowym, zgodnie z Norweską Uchwałą o Odbudowie bądź w drodze upadłości DOF, co dla akcjonariuszy oznacza mniejszą lub zerową wartość w porównaniu do założeń proponowanej restrukturyzacji za obopólną zgodą.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów