• <
gryfia_70lat

Norwegia pracuje nad modelem statku do transportu wodoru

24.04.2022 12:33
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Norwegia pracuje nad modelem statku do transportu wodoru

Partnerzy portalu

Norwegia pracuje nad modelem statku do transportu wodoru  - GospodarkaMorska.pl
Gen2 Energy

Norweska firma Gen2 Energy nawiązała współpracę z Sirius Design & Integration w celu opracowania statku do transportu wodoru.

Sirius Design & Integration AS jest niezależnym projektantem statków i integratorem ekologicznych technologii dla międzynarodowego przemysłu morskiego. Podpisana umowa z Gen2 Energy obejmuje zaprojektowanie dwóch specjalistycznych statków do transportu dużych ilości kontenerów ze sprężonym wodorem. Dwa kontenerowce firmy Gen2 Energy to duże statki o długości około 190 metrów i ładowności 500 szt. kontenerów.

Statki zostaną zaprojektowane z myślą o pozostawieniu jak najmniejszego śladu węglowego. Elementem prac projektowych będzie wykorzystanie wodoru  także w układach napędowych statków. Prace projektowe nad statkami są na bardzo zaawansowanym etapie – czytamy w komunikacie spółki.

Gen2 Energy to norweska firma zajmująca się opracowywaniem, budową i obsługą zintegrowanego łańcucha wartości dla ekologicznego wodoru. Celem firmy jest posiadanie kilku dużych zakładów produkcyjnych ekologicznego wodoru zlokalizowanych w Norwegii i Europie Północnej, a także sieci dystrybucyjnej zapewniającej bezpieczne dostawy do klientów. Gen2 Energy rozwija obecnie produkcję wodoru na dużą skalę w Mosjøen w Norwegii. Ponieważ część wolumenu będzie eksportowana do krajów Europy Północnej, konieczna będzie bezpieczna, efektywna i ekologiczna metoda transportu dużej liczby kontenerów ze sprężonym wodorem.

Naturalnym wyborem jest transport morski, ale obecnie nie ma statków zatwierdzonych do przewozu dużej liczby (>100) kontenerów z nośnikiem wodorowym.

Gen2 Energy we współpracy z DNV i HYEX Safety zastosowała metodę podejścia opartego na analizie ryzyka w celu określenia wymagań i zaleceń dotyczących projektu statku, aby ostatecznie uzyskać zatwierdzenie w fazie zasadniczej (Approval in Principle - AiP) dla specjalistycznego kontenerowca, który może bezpiecznie przewozić większe ilości zbiorników wodoru w jednym transporcie – informuje norweska spółka.


Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.