W ramach Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej, PGZ Stoczni Wojennej oraz Stoczni Remontowej Nauta jest prowadzona od roku naprawa główna i dokowa trzech trałowców proj. 207P znajdujących się w wyposażeniu polskiej Marynarki Wojennej, ORP Necko, ORP Nakło oraz ORP Mamry.
Jak poinformowała Stocznia Remontowa Nauta S.A. w Gdyni, minął półmetek remontu kapitalnego jednego z tych trzech jednostek, ORP Nakło, przywracającego jej funkcjonalność operacyjną. Modernizacja obejmuje wymianę starych silników na nowe, dostarczone przez MTU Friedrichshafen. Okręt otrzymał również agregaty prądotwórcze Cummins, nowe systemy nawigacyjne i inne modyfikacje.
Remont okrętów gdyńskim stoczniom został zlecony przez Komendę Portu Wojennego Świnoujście. Wszystkie trzy trałowce wchodzą w skład 12. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Na co dzień stacjonują w Porcie Wojennym Świnoujście. Jednostki przechodzą gruntowne prace remontowe, które obejmuje m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej. W ten sposób mają sprostać nowym wyzwaniom związanym z prowadzeniem działań przeciwminowych, a także unowocześnieniem jednostki. Przypomnijmy, dywizjon w latach 2026-2027 otrzyma trzy nowe niszczyciele proj. 258, które powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku.

Fot. Stocznia Remontowa Nauta S.A.

Fot. Stocznia Remontowa Nauta S.A.
Polska Marynarka Wojenna posiada łącznie siedemnaście trałowców projektu 207. Należą one do podserii 207D, 207P i 207M. Są one obecnie najliczniejszą serią wchodzącą w skład morskiego rodzaju sił zbrojnych. Były one budowane w latach 1982-1994 w ówczesnej Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Trałowce te mają nietypowe jak na inne jednostki kadłuby i nadbudówki wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (GRP). Stąd w potocznym żargonie są określane "plastikami". Rozwiązanie to pozwala osiągnąć niską sygnaturę magnetyczną, jednocześnie zapewniając wyjątkowo długą zdolność użytkową.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów