Polskie Forum Technologii Morskich wzbogaciło się o kolejnego, ważnego członka – do ich grona dołącza Stocznia Remontowa Nauta.
W zeszłym tygodniu w siedzibie Stoczni Remontowej Nauta deklarację dołączenia do grona członków Polskiego Forum Technologii Morskich sygnowała prezes stoczni Monika Kozakiewicz. Dokument został oficjalnie przekazany na ręce prezesa PFTM Mateusza Kowalewskiego.
– Jako pracodawca, który zatrudnia 300 pracowników, ale również jako firma, która generuje dużo zamówień dla przedsiębiorstw z naszego bezpośredniego otocenia w województwie pomorskim chcielibyśmy być członkiem Forum żeby móc dyskutować, wymieniać się doświadczeniami, zapoznawać z nowymi firmami, które funkcjonują w tej branży, by w przyszłości lepiej realizować nasze zamówienia – komentowała prezes Nauty Monika Kozakiewicz. – Chcielibyśmy też być moderatorem tego środowiska. Myślę, że stocznia Nauta ze swoją długoletnią historią może być cennym nabytkiem dla PFTM.
Od 1 lipca Polskie Forum Technologii Morskich działa pod nowym zarządem. Po przejściu Jerzego Czuczmana, wieloletniego prezesa PFTM na emeryturę, stanowisko to objął Mateusz Kowalewski.
– Działamy zgodnie z wcześniejszymi założeniami, pod hasłem „Razem robimy biznes”. PFTM dynamicznie się rozwija, jest najszybciej rozwijającą się organizacją branży morskiej ostatnich lat i potwierdzeniem tego jest dzisiejsze wydarzenie. Udało nam się zdobyć nowego członka, firmę o olbrzymim doświadczeniu, o wieloletniej historii – komentował Mateusz Kowalewski. – Stocznia Nauta to nowy członek Polskiego Forum Technologii Morskich. To duży pracodawca i duża firma na regionalnym i ogólnopolskim rynku. Od lat jest liderem w zakresie remontów jednostek pływających, zatrudnia ponad 300 osób, jest bardzo dużym zleceniodawcą dla lokalnych firm i przedsiębiorców, więc tym bardziej cieszymy się w PFTM z obecności nowego ważnego członka – dodawał.
Stocznia Remontowa Nauta to jedna z najprężniej działających stoczni remontowych w Polsce. W 2026 roku obchodzić będzie stulecie działalności. Specjalizuje się w remontach i brzebudowach statków handlowych oraz produkcji zbrojeniowej. Firma realizuje każdego roku ponad 140 projektów. Posiada trzy doki pływające i jeden suchy, a także 2 tys. metrów nabrzeży technicznych.
Polskie Forum Technologii Morskich obecnie zrzesza ponad 60 firm i instytucji.
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym