W czerwcu w gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta prowadzone były prace m.in. na jednym z największych statków, jaki kiedykolwiek odwiedził stocznię.
Zainteresowanie usługami remontowo-dokowymi oferowanymi przez
Stocznię Remontową Nauta S.A. jest niezmiennie wysokie od blisko
trzech lat. W ostatnich dniach czerwca przy nabrzeżu stoczniowym
kontynuowane były prace na jednej z największych jednostek, która
kiedykolwiek odwiedziła stocznię. Statek, o którym mowa, to
zbiornikowiec Marlin Somerset o długości 274 m i szerokości 48 m
pływający pod zarządem Columbia Shipmanagement Limited. Barwy tego
kontrahenta nosi również remontowany 228-metrowy zbiornikowiec Cape
Tempes. Jednostka przechodzi remont klasowy połączony z montażem systemu
uzdatniania wód balastowych.
System uzdatniania wód
balastowych montowany jest również na pięciu drobnicowcach należących do
norweskiego armatora Wilson Ship Management. Są to Wilson Elbe, Wilson
Hirtshals, Wilson Palma, Wilson Rhine i Wilson Gaeta. Dodatkowo system
ten jest instalowany również na zbiornikowcu Pelican Fisher.
Warto
nadmienić o kolejnym projekcie aplikacji powłoki morskiej na bazie
grafenu XGIT-PROP, nałożonej na śrubę napędową statku. Tym razem produkt
ten zastosowano na zbiornikowcu Songa Sapphire.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO