Po dwóch latach sprawowania funkcji „pełniącej obowiązki prezesa” Stoczni Remontowej Nauta, Monika Kozakiewicz, dotychczasowa wiceprezes, została oficjalnie mianowana prezesem spółki.
O mianowaniu Moniki Kozakiewicz na stanowisko prezesa Stoczni Remontowej Nauta poinformowano w specjalnym komunikacie:
W dniu 23 czerwca 2023 roku Rada Nadzorcza Stoczni Remontowej NAUTA S.A. podjęła uchwałę powołującą na funkcję Prezesa Zarządu Spółki IX kadencji Panią Monikę Kozakiewicz z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Spółki za rok obrotowy 2022.
Monika Kozakiewicz, z wykształcenia prawnik, z Nautą związana jest od kwietnia 2020 roku, kiedy objęła stanowisko wiceprezesa. W lipcu kolejnego roku została „pełniącą obowiązki prezesa” po odwołaniu ówczesnego prezesa Adama Potrykusa. W ten sposób kierowała spółką przez dwa lata, w trakcie procesu wyprowadzania stoczni z problemów finansowych. W 2022 roku udało się spółce spłacić całość zadłużenia względem PKO BP oraz większość długu w ZUS. Pozostały zaległości, które są objęte zatwierdzonym przez sąd układem. Prezes Monika Kozakiewicz planuje nie ukrywa, że oprócz dalszego wyprowadzania firmy na prostą planuje także inwestycje.
– Dziękuje Radzie Nadzorczej za zaufanie i powierzenie mi funkcji Prezesa Zarządu Spółki. W trakcie nowej kadencji planuję kontynuować realizowanie strategii nakreślonej dla Spółki w 2020 roku, tj. kompaktowej stoczni remontowej – przekazała Gospodarce Morskiej nowa prezes Nauty. – Chciałabym aby kolejna moja kadencja została poświęcona szeroko rozumianej modernizacji stoczni – po latach braku możliwości przeprowadzania inwestycji rozwojowych myślę, że obecnie powinniśmy się skupić na inwestowaniu zarówno w naszą infrastrukturę produkcyjną, jak i w zespół. Mogę zdradzić, że obecnie spółka jest w trakcie realizowania inwestycji polegającej na odkupieniu od Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. suchego doku i na pewno na tym nie poprzestaniemy – zapowiada Monika Kozakiewicz.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej