• <
nauta_2024

NAPA zapewni wyposażenie dla nowych promów hybrydowych Finnlines kursujących po Bałtyku

rk

21.06.2023 10:04 Źródło: Finnlines
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki NAPA zapewni wyposażenie dla nowych promów hybrydowych Finnlines kursujących po Bałtyku

Partnerzy portalu

Finnlines

Fińska firma żeglugowa Finnlines i zajmująca się oprogramowaniem morskim NAPA podpisały umowę na instalację elektronicznych rozwiązań do raportowania, monitorowania floty i zarządzania stabilnością na dwóch nowo zbudowanych statkach RoPax klasy Superstar.

W ramach umowy oba statki zostaną wyposażone w elektroniczne dzienniki pokładowe NAPA, które zautomatyzują i usprawnią obowiązkowe raportowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej przez państwo bandery oraz konwencje MARPOL i SOLAS Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Ma to również zmniejszyć obciążenie administracyjne dla załóg, zaoszczędzić czas i ograniczyć ryzyko błędów.

Rozwiązania cyfrowe nowej generacji firmy NAPA wykorzystują szczegółowe, identyfikowalne dane w dziennikach statków dotyczące wszystkich aspektów operacji. Zapewni to wgląd w bezpieczeństwo, wydajność, zgodność i zrównoważony rozwój siostrzanych statków Finnsirius i Finncanopus.

Ponadto oba statki będą wyposażone w rozwiązanie NAPA do zarządzania stabilnością, które jest już używane przez flotę fińskiego przedsiębiorstwa. Będą one pierwszymi statkami pod fińską banderą, wyposażone w dzienniki pokładowe pokładowym z modułami Fleet Intelligence opartymi na chmurze. Oprogramowanie umożliwi załogom na statku i pracownikom na lądzie wymianę, udostępnianie i przeglądanie wszystkich danych dotyczących stabilności, w tym warunków załadunku, marginesów stabilności i stanu drzwi wodoszczelnych, w czasie rzeczywistym. Dane operacyjne zostaną zintegrowane i przeanalizowane w celu zidentyfikowania możliwości dalszej optymalizacji. Ma to być zgodne z zaangażowaniem firmy w zrównoważone i wydajne operacje, wspierając w ten sposób bardziej proaktywne podejście do bezpieczeństwa i planowania podróży.

- Nasze połączenia morskie są istotnym łącznikiem między krajami graniczącymi z Morzem Bałtyckim i Morzem Północnym, łącząc ludzi i wspierając firmy i łańcuchy dostaw w regionie. Naszym celem jest zaspokojenie tego ważnego zapotrzebowania na transport morski w sposób jak najbardziej wydajny, bezpieczny i zrównoważony - powiedział Pasi Väänänen, dyrektor techniczny Finnlines.

- To partnerstwo jest namacalnym przykładem nowych możliwości, jakie żegluga może osiągnąć dzięki pokładowym danym operacyjnym, z wydajnością wykraczającą poza nawigację i optymalizację tras. Poza obowiązkowym raportowaniem, dane te mogą być zintegrowane i analizowane w celu dostarczenia spostrzeżeń, które będą informować o działaniach zapewniających bardziej wydajne i zrównoważone operacje. Większe gromadzenie danych to nie tylko raportowanie wyników, ale także szansa na ich poprawę. Usprawniając różne raporty dotyczące kwestii technicznych, środowiskowych, zrzutów ze statków i zarządzania odpadami, możemy monitorować i zwiększać wydajność w szerokim zakresie czynników operacyjnych, od efektywności paliwowej po zarządzanie odpadami i bezpieczeństwo. Właśnie dlatego rozwiązania w zakresie raportowania elektronicznego z pewnością odegrają kluczową rolę w transformacji dekarbonizacyjnej, pomagając firmom wykorzystać ich dane do podejmowania lepszych decyzji - powiedział wiceprezes wykonawczy ds. rozwiązań bezpieczeństwa w NAPA Esa Henttinen.

Statki zbudowany w stoczni China Merchants Jinling. Każdy z nich jest zdolny do przewozu ok. 1100 pasażerów i 5200 m3 ładunku. Imionami nawiązują do nazw supergwiazd Syriusz i Kanopus, a ich budowa jest finansowana w ramach wartego 500 milionów euro programu, który zakłada wypuszczenie kolejnych trzech statków hybrydowyc. Charakteryzują się zwiększoną wydajnością energetyczną i ekologicznością. Oczekuje się, że Finnsirius zostanie dostarczony w lipcu br, i rozpocznie działalność jesienią tego samego roku. Z kolei Finncanopus ma ruszyć w swój pierwszy rejs jeszcze przed końcem 2023 roku. Będą pływały na trasie Långnäs (Wyspy Alandzkie) – Kapellskär (Szwecja).

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.