Fińska firma żeglugowa Finnlines i zajmująca się oprogramowaniem morskim NAPA podpisały umowę na instalację elektronicznych rozwiązań do raportowania, monitorowania floty i zarządzania stabilnością na dwóch nowo zbudowanych statkach RoPax klasy Superstar.
W ramach umowy oba statki zostaną wyposażone w elektroniczne dzienniki pokładowe NAPA, które zautomatyzują i usprawnią obowiązkowe raportowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej przez państwo bandery oraz konwencje MARPOL i SOLAS Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Ma to również zmniejszyć obciążenie administracyjne dla załóg, zaoszczędzić czas i ograniczyć ryzyko błędów.
Rozwiązania cyfrowe nowej generacji firmy NAPA wykorzystują szczegółowe, identyfikowalne dane w dziennikach statków dotyczące wszystkich aspektów operacji. Zapewni to wgląd w bezpieczeństwo, wydajność, zgodność i zrównoważony rozwój siostrzanych statków Finnsirius i Finncanopus.
Ponadto oba statki będą wyposażone w rozwiązanie NAPA do zarządzania stabilnością, które jest już używane przez flotę fińskiego przedsiębiorstwa. Będą one pierwszymi statkami pod fińską banderą, wyposażone w dzienniki pokładowe pokładowym z modułami Fleet Intelligence opartymi na chmurze. Oprogramowanie umożliwi załogom na statku i pracownikom na lądzie wymianę, udostępnianie i przeglądanie wszystkich danych dotyczących stabilności, w tym warunków załadunku, marginesów stabilności i stanu drzwi wodoszczelnych, w czasie rzeczywistym. Dane operacyjne zostaną zintegrowane i przeanalizowane w celu zidentyfikowania możliwości dalszej optymalizacji. Ma to być zgodne z zaangażowaniem firmy w zrównoważone i wydajne operacje, wspierając w ten sposób bardziej proaktywne podejście do bezpieczeństwa i planowania podróży.
- Nasze połączenia morskie są istotnym łącznikiem między krajami graniczącymi z Morzem Bałtyckim i Morzem Północnym, łącząc ludzi i wspierając firmy i łańcuchy dostaw w regionie. Naszym celem jest zaspokojenie tego ważnego zapotrzebowania na transport morski w sposób jak najbardziej wydajny, bezpieczny i zrównoważony - powiedział Pasi Väänänen, dyrektor techniczny Finnlines.
- To partnerstwo jest namacalnym przykładem nowych możliwości, jakie żegluga może osiągnąć dzięki pokładowym danym operacyjnym, z wydajnością wykraczającą poza nawigację i optymalizację tras. Poza obowiązkowym raportowaniem, dane te mogą być zintegrowane i analizowane w celu dostarczenia spostrzeżeń, które będą informować o działaniach zapewniających bardziej wydajne i zrównoważone operacje. Większe gromadzenie danych to nie tylko raportowanie wyników, ale także szansa na ich poprawę. Usprawniając różne raporty dotyczące kwestii technicznych, środowiskowych, zrzutów ze statków i zarządzania odpadami, możemy monitorować i zwiększać wydajność w szerokim zakresie czynników operacyjnych, od efektywności paliwowej po zarządzanie odpadami i bezpieczeństwo. Właśnie dlatego rozwiązania w zakresie raportowania elektronicznego z pewnością odegrają kluczową rolę w transformacji dekarbonizacyjnej, pomagając firmom wykorzystać ich dane do podejmowania lepszych decyzji - powiedział wiceprezes wykonawczy ds. rozwiązań bezpieczeństwa w NAPA Esa Henttinen.
Statki zbudowany w stoczni China Merchants Jinling. Każdy z nich jest zdolny do przewozu ok. 1100 pasażerów i 5200 m3 ładunku. Imionami nawiązują do nazw supergwiazd Syriusz i
Kanopus, a ich budowa jest finansowana w ramach wartego 500 milionów euro programu,
który zakłada wypuszczenie kolejnych trzech statków hybrydowyc. Charakteryzują się zwiększoną wydajnością energetyczną i ekologicznością. Oczekuje się, że Finnsirius zostanie dostarczony w lipcu br, i rozpocznie działalność jesienią tego samego roku. Z kolei Finncanopus ma ruszyć w swój pierwszy rejs jeszcze przed końcem 2023 roku. Będą pływały na trasie Långnäs (Wyspy Alandzkie) – Kapellskär (Szwecja).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów