Mająca swoją siedzibę w Szczecinie firma Thesta prezentuje w swojej ofercie system i oprogramowanie, który jest unikalną częścią Planu Zarządzania Wodami Balastowymi (Ballast Water Management Plan) wdrażanego dla jednostek nawodnych pływających po stałej trasie.
W oparciu o zintegrowaną budowę system ma być łatwy do zainstalowania na każdej jednostce nawodnej, który wymaga monitorowania zaworów balastowych. Nie ma przy tym ograniczeń co do liczby zaworów, które mogą być zintegrowane z T-BWSS. Sprzęt wpisuje się w ofertę firmy skierowaną dla zamawiających z branży morskiej, w tym i sektora obronnego, a głównym obszarem działań spółki są systemy nawigacji i łączności okrętowej oparte na najnowszej technologii czołowych producentów.
- Jedną z najważniejszych części systemu jest odbiornik GNSS (GNSS - Global Navigation Satellite Systems) o dokładności do czterech metrów. Ta precyzja pozwala monitorować, czy statek jest zlokalizowany wewnątrz lub na zewnątrz obszarów, w których woda balastowa może lub nie może być wymieniana. T-BWSS monitoruje stan zaworów balastowych, czy są otwarte lub zamknięte oraz czy operacja została wykonana w dozwolonym obszarze lub poza nim. Jeśli któryś z zaworów kulowych został otwarty w niedozwolonym obszarze, wówczas uruchomione zostaną alarmy dźwiękowe i wizualne. Ponieważ program był zaprojektowany w oparciu o Plan Zarządzania Wodami Balastowymi, rejestruje każdą niedozwoloną akcję zaworów systemu balastowego w bazie danych systemu - podkreślił w mediach społecznościowych prezes zarządu Thesta Marcin Ryngwelski.


Zawarta w oprogramowaniu baza danych gromadzi
również stany niezaalarmowane systemu. Rejestruje okresowo oraz monitoruje
stan zaworu i odbiornika GNSS. Pozwala w ten sposób sprawdzić zapisy historyczne, aby
zweryfikować, czy wystąpił alarm lub operacje dozwolone, bądź niedozwolone.
Odbiornik GNSS dostarcza także współrzędne, które są następnie gromadzone w
systemie bazy danych. Współrzędne są pomocne w weryfikacji pozycji
statku bądź okrętu w celu dalszej analizy operacji jego balastowania. Wykorzystywany sprzęt ma wpisywać się w tworzenie bezpiecznej i
efektywnej infrastruktury dla statków i okrętów pływających po stałych trasach. W przeszłości firma zajmowała się m.in. dostawą sprzętu dla jednostek cywilnych, a także sił morskich polskiej Marynarki Wojennej, w tym holowników proj. B860 i niszczycieli min proj. 258.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii