Mająca swoją siedzibę w Szczecinie firma Thesta prezentuje w swojej ofercie system i oprogramowanie, który jest unikalną częścią Planu Zarządzania Wodami Balastowymi (Ballast Water Management Plan) wdrażanego dla jednostek nawodnych pływających po stałej trasie.
W oparciu o zintegrowaną budowę system ma być łatwy do zainstalowania na każdej jednostce nawodnej, który wymaga monitorowania zaworów balastowych. Nie ma przy tym ograniczeń co do liczby zaworów, które mogą być zintegrowane z T-BWSS. Sprzęt wpisuje się w ofertę firmy skierowaną dla zamawiających z branży morskiej, w tym i sektora obronnego, a głównym obszarem działań spółki są systemy nawigacji i łączności okrętowej oparte na najnowszej technologii czołowych producentów.
- Jedną z najważniejszych części systemu jest odbiornik GNSS (GNSS - Global Navigation Satellite Systems) o dokładności do czterech metrów. Ta precyzja pozwala monitorować, czy statek jest zlokalizowany wewnątrz lub na zewnątrz obszarów, w których woda balastowa może lub nie może być wymieniana. T-BWSS monitoruje stan zaworów balastowych, czy są otwarte lub zamknięte oraz czy operacja została wykonana w dozwolonym obszarze lub poza nim. Jeśli któryś z zaworów kulowych został otwarty w niedozwolonym obszarze, wówczas uruchomione zostaną alarmy dźwiękowe i wizualne. Ponieważ program był zaprojektowany w oparciu o Plan Zarządzania Wodami Balastowymi, rejestruje każdą niedozwoloną akcję zaworów systemu balastowego w bazie danych systemu - podkreślił w mediach społecznościowych prezes zarządu Thesta Marcin Ryngwelski.
Zawarta w oprogramowaniu baza danych gromadzi
również stany niezaalarmowane systemu. Rejestruje okresowo oraz monitoruje
stan zaworu i odbiornika GNSS. Pozwala w ten sposób sprawdzić zapisy historyczne, aby
zweryfikować, czy wystąpił alarm lub operacje dozwolone, bądź niedozwolone.
Odbiornik GNSS dostarcza także współrzędne, które są następnie gromadzone w
systemie bazy danych. Współrzędne są pomocne w weryfikacji pozycji
statku bądź okrętu w celu dalszej analizy operacji jego balastowania. Wykorzystywany sprzęt ma wpisywać się w tworzenie bezpiecznej i
efektywnej infrastruktury dla statków i okrętów pływających po stałych trasach. W przeszłości firma zajmowała się m.in. dostawą sprzętu dla jednostek cywilnych, a także sił morskich polskiej Marynarki Wojennej, w tym holowników proj. B860 i niszczycieli min proj. 258.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem