• <
nauta_2024

Molslinjen testuje technologię kół zamachowych

gm

15.11.2022 16:09 Źródło: Molslinjen

Partnerzy portalu

Molslinjen testuje technologię kół zamachowych - GospodarkaMorska.pl
Moslijen

Duński operator promowy zawarł strategiczne porozumienie technologiczne i inwestycyjne z rodzimym przedsiębiorstwem WattsUp Power, produkującą koła zamachowe, służące do wytwarzania zielonej, zeroemisyjnej energii.


Według Molslinjena użycie tej technologii, używanej m.in. przy budowie wiatraków, pozwoli napędzać prom i przy tym obywając się od paliw kopalnych. Koło zamachowe wedle tej technologii to kompozytowa obręcz, wspierana przez części koła napędowego (piastę) i wał z zintegrowanym generatorem. Tworzą one razem razem zespół wirnika, który skutecznie przekształca energię elektryczną w mechaniczną zarówno podczas ładowania koła zamachowego jak i rozładowywania, gdy silnik przełącza się w tryb generatora, a energia wirnika go napędza, również wytwarzając energię elektryczną, wprowadzaną z powrotem do sieci. Jako że system koła zamachowego zawsze obraca się w określonym kierunku, można go bezproblemowo przełączać między oboma trybami.


- Jesteśmy w trakcie modernizacji części naszych tras promowych, które będą obsługiwane z użyciem zielonej energii. Dlatego budujemy nowe elektryczne promy, które będą kursować do Als i Samsø. Dzięki umowie z WattsUp Power będziemy mogli popychać zieloną transformację i odciągać przemysł transportowy od paliw kopalnych, zarówno w Danii, Skandynawii, Europie, jak i Ameryce Północnej. - stwierdził dyrektor zarządzający Molslinjen Carsten Jensen.


Idea instalacji kół zamachowych na promach pozostaje wciąż w teorii, a obie firmy dopiero wychodzą z fazy koncepcyjnej, celem sprawdzenia jej w praktyce. Próby nowej technologii mają rozpocząć się w USA. Jeśli zakończą się pomyślnie, nowe wyposażenie zostanie zainstalowane na statku Express 4, gdzie koła zamachowe będą produkować energię dla niektórych systemów jednostki.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.