Grupa stoczniowa Meyer Werft podjęła decyzję o zwolnieniu 10 procent załogi. Jest to efekt przewidywanych strat związanych z pandemią Covid-19.
10 procent załogi specjalizującej się w budowie wycieczkowców grupy Meyer Werft to około 450 osób. To jedno z działań, jakie firma podjęła by obniżyć koszty funkcjonowania i poprawić efektywność. Grupa chce w ten sposób zaoszczędzić 1,4 miliarda dolarów.
Radykalne działania Meyer Werft są związane z brakiem nowych zamówień. Grupa też nie spodziewa się nowych klientów w najbliższym czasie ze względu na zapaść na rynku wycieczkowców spowodowaną przez pandemię Covid-19. Zarząd poinformował, że w najbliższych latach firmie grozi 40-procentowy spadek wykorzystania potencjału produkcyjnego.
Ostatnio jednak Meyer Werft podpisała umowę na dostarczenie średniej wielkości wycieczkowca dla japońskiej firmy NYK i uczestniczy w projekcie wycieczkowca apartamentowego Ocean Residences wspólnie z chorwacką grupą DIV. Ponadto firma postanowiła zdywersyfikować swoje działania i współpracuje przy budowie dwóch tankowców dla niemieckiej marynarki wojennej.
Do czasu pandemii Meyer Werft w swojej stoczni w niemieckim Papenburgu była w stanie wybudować rocznie dwa duże cruisery i jeden mniejszy. W należącej do grupy stoczni Neptune w Rostocku powstawały statki wycieczkowe i moduły rzeczne (w tym elementy dla jednostek budowanych w Papenburgu). W fińskim Turku również mogły powstawać dwa duże wycieczkowce w ciągu roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów