Niemiecki stoczniowiec Meyer Werft zdobył zamówienie od Ocean Residences Development na budowę luksusowego jachtu mieszkalnego napędzanego LNG.
Nowy jachtowy statek wycieczkowy nosi nazwę Njord. Będzie składać się ze 117 mieszkań, które zostaną sprzedane osobom fizycznym. Jednostka nie będzie zatem funkcjonowała jak typowy wycieczkowiec, w którym można wykupić rejs w kajucie. Wszystkie zostaną sprzedane na własność nowym właścicielom.
Meyer Werft twierdzi, że zaprojektuje go tak, aby spełniał wymagania środowiskowe zarówno w momencie dostawy, jak i na dalszych etapach. Jednostka będzie napędzana silnikami dwupaliwowymi, z możliwością zasilania LNG. Z zewnątrz statek ma przypominać megajacht i tak też określa go producent. Projekt powstał w pracowni projektantów Espena Øino i Jeana Louisa Stutzmanna. Njord ma mieć tonaż pojemnościowy brutto 84 800 ton, długość 289 metrów i szerokość 33,5 metra. Ma pomieścić około 1000 osób łącznie.
Jak podaje producent, statek ma służyć jako dom dla „społeczności (...), która podziela pasję do podróży, przygody i odkryć – przez oceany, pod wodą, w powietrzu i na lądzie”. Jednostka ma by wyposażona w sprzęt umożliwiający badania naukowe podczas rejsów, ma wspierać cele charytatywne. Przy współpracy z organizacjami i grupami naukowymi, Njord ma finansować projekty, które mają pomóc przełamywać granice nauki.
– Mamy szczęście móc pracować z Meyer Werft, firmą, która utrzymuje swoją działalność budowy statków od 226 lat, czyli przez siedem generacji, i jest światowym liderem w konstrukcji innowacyjnych i złożonych jednostek ze znakomitą reputacją za wyjątkową jakoś, precyzję i czasowość dostaw – powiedział Kristian Stensby, prezes i CEO Ocean Residences Development.
ORD podaje, że już w tym momencie reakcje na statek są bardzo dobre. Firma spodziewa się wysokiego popytu na apartamenty na Njordzie. Nie są jeszcze znane ceny lokali.
Niskoemisyjny napęd LNG wraz z hybrydowym systemem akumulatorów zapewni prędkość 21 węzłów. Jego konstrukcja, silniki i zbiorniki paliwa będą gotowe do łatwej konwersji na przyszłe paliwa o niższym lub neutralnym śladzie węglowym, takie jak amoniak.
Njord zostanie ukończony do końca 2025 roku.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego