• <
KONGSBERG_2023

Meyer Werft wygrywa zamówienie na luksusowy jacht napędzany LNG

04.08.2021 10:27 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Meyer Werft wygrywa zamówienie na luksusowy jacht napędzany LNG

Partnerzy portalu

Meyer Werft wygrywa zamówienie na luksusowy jacht napędzany LNG - GospodarkaMorska.pl
fot. Meyer Werft

Niemiecki stoczniowiec Meyer Werft zdobył zamówienie od Ocean Residences Development na budowę luksusowego jachtu mieszkalnego napędzanego LNG.


Nowy jachtowy statek wycieczkowy nosi nazwę Njord. Będzie składać się ze 117 mieszkań, które zostaną sprzedane osobom fizycznym. Jednostka nie będzie zatem funkcjonowała jak typowy wycieczkowiec, w którym można wykupić rejs w kajucie. Wszystkie zostaną sprzedane na własność nowym właścicielom.

Meyer Werft twierdzi, że zaprojektuje go tak, aby spełniał wymagania środowiskowe zarówno w momencie dostawy, jak i na dalszych etapach. Jednostka będzie napędzana silnikami dwupaliwowymi, z możliwością zasilania LNG. Z zewnątrz statek ma przypominać megajacht i tak też określa go producent. Projekt powstał w pracowni projektantów Espena Øino i Jeana Louisa Stutzmanna. Njord ma mieć tonaż pojemnościowy brutto 84 800 ton, długość 289 metrów i szerokość 33,5 metra. Ma pomieścić około 1000 osób łącznie.

Jak podaje producent, statek ma służyć jako dom dla „społeczności (...), która podziela pasję do podróży, przygody i odkryć – przez oceany, pod wodą, w powietrzu i na lądzie”. Jednostka ma by wyposażona w sprzęt umożliwiający badania naukowe podczas rejsów, ma wspierać cele charytatywne. Przy współpracy z organizacjami i grupami naukowymi, Njord ma finansować projekty, które mają pomóc przełamywać granice nauki.

– Mamy szczęście móc pracować z Meyer Werft, firmą, która utrzymuje swoją działalność budowy statków od 226 lat, czyli przez siedem generacji, i jest światowym liderem w konstrukcji innowacyjnych i złożonych jednostek ze znakomitą reputacją za wyjątkową jakoś, precyzję i czasowość dostaw – powiedział Kristian Stensby, prezes i CEO Ocean Residences Development.

ORD podaje, że już w tym momencie reakcje na statek są bardzo dobre. Firma spodziewa się wysokiego popytu na apartamenty na Njordzie. Nie są jeszcze znane ceny lokali.

Niskoemisyjny napęd LNG wraz z hybrydowym systemem akumulatorów zapewni prędkość 21 węzłów. Jego konstrukcja, silniki i zbiorniki paliwa będą gotowe do łatwej konwersji na przyszłe paliwa o niższym lub neutralnym śladzie węglowym, takie jak amoniak.

Njord zostanie ukończony do końca 2025 roku.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.