- Prace przy budowie nowych lodołamaczy dla Szczecina postępują. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z gdańską stocznią Remontowa Shipbulding S.A. i widzimy dynamiczny postęp prac, który pozwala na tezę, że już niebawem lodołamacze budowane dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie trafią do naszego miasta – mówi Marek Duklanowski, Dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
"Ze względu na opóźnienia wynikające z pandemii wirusa SARS CoV-2 wiele wskazuje na to, że w akcji lodołamania wezmą one udział dopiero w przyszłym sezonie, ale to również ma swoje zalety, bo pozwoli naszej kadrze na pełne przygotowanie do pracy na tych najnowocześniejszych lodołamaczach w Polsce" – dodaje Marek Duklanowski.
Po przeprowadzeniu przez towarzystwo klasyfikacyjne PRS niezbędnych inspekcji w zakresie:
• konstrukcji kadłuba: poszycie dna, burt, pokładu głównego,
• konstrukcji pomieszczeń do pokładu głównego,
• prawidłowego wykonania złączy spawanych,
• szczelności poszycia zewnętrznego i przestrzeni zamkniętych wraz z armaturą denno-burtową i zbrojeniem,
• szczelności zamontowanych urządzeń,
• ochrony antykorozyjnej poszycia kadłuba oraz montażu znaków zanurzenia
Potwierdzono osiągnięcie gotowości jednostki „Ocelot: do wodowania oraz prowadzenia dalszych etapów budowy związanych z jego wyposażaniem i próbami funkcjonalnymi
Zgodnie z ustaleniami poczynionymi w styczniu br. stocznia budująca dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie lodołamacze „Ocelot” i „Tarpan” zamierza wyposażyć praktycznie kompletnie obie jednostki i dopiero wówczas je zwodować (praktycznie przenieść na wodę z wykorzystaniem dźwigu pływającego.) Ta technologia budowy jest powszechnie stosowana dla jednostek małych tj. do ok 40 m długości. W ten sam sposób budowana jest obecnie seria holowników dla marynarki wojennej, z których pierwsza jednostka weszła już do eksploatacji.
- Wody Polskie w Szczecinie aktywnie przygotowują się do sezonu zimowego. Nasze jednostki już niebawem poddane pracom konserwacyjnym przygotowującym do pracy zimą. W ubiegłych latach zimy były łaskawe, ale musimy być gotowi, że w tym sezonie zima może być ostrzejsza. Zawsze powtarzamy, że musimy być przygotowani na najgorsze, licząc oczywiście na jak najmniejszą ilość komplikacji – mówi Marek Duklanowski, Dyrektor Wód Polskich w Szczecinie. – Nowe jednostki dla Wód Polskich w Szczecinie dotrą do naszego miasta niebawem i mam nadzieje, że będziemy je mogli Państwu jak najszybciej zaprezentować. To będą najnowocześniejsze i najlepiej wyposażone lodołamacze w Polsce – mówi Dyrektor Duklanowski.
„Ocelot” i „Tarpan” to dwie nowe jednostki, które zastąpią we flocie RZGW Szczecin lodołamacze biorące udział w akcji lodołamania od pół wieku: - Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych w kruszeniu lodu. Nowe jednostki będą doskonale wyposażone i dostosowane do warunków panujących na Odrze, czyli przykładowo coraz częstszych niżówek. Jednostki będą mieć zanurzenie na poziomie 1,4 metra – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie
Koszt budowy dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich w Szczecinie to ponad 30 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach Funduszu Spójności.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów