Przygotowywanie koncepcji ekonomicznych, prawnych i organizacyjnych dot. zarządzania drogami wodnymi - m.in. takie zadanie miałby pełnić nowy rządowy pełnomocnik ds. spraw inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej. Rząd chce też powołać Główny Urząd Inwestycji Morskich.
W czwartek w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawiły się założenia projektu rozporządzenia rządu ws. powołania pełnomocnika do spraw gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej. Projekt ma przygotować resort infrastruktury i miałby być on przyjęty przez rząd jeszcze w 2020 roku.
"Wydanie przedmiotowego aktu jest pilnie potrzebne celem zapewnienia właściwej koordynacji działań związanych ze sprawami gospodarki wodą oraz inwestycji morskich i wodnych, w tym rozpoczęcia procesu organizowania Głównego Urzędu Inwestycji Morskich" - czytamy w wykazie.
W wykazie wskazano, że nowy pełnomocnik miałby m.in. prowadzić prace studialne i opracowywać propozycje rozwiązań w zakresie utrzymania i rozwoju śródlądowych dróg wodnych. Byłyby to m.in. koncepcje ekonomiczne, prawne i organizacyjne w tym zakresie.
Do zadań pełnomocnika należałoby również określanie koniecznych inwestycji w gospodarce wodnej i ściekowej, czy identyfikacja zagrożeń związanych z zarządzaniem ryzykiem powodziowym i przeciwdziałaniem skutkom suszy.
Zgodnie z założeniami, pełnomocnik miałby również przedstawić harmonogram działań mających na celu utworzenie Głównego Urzędu Inwestycji Morskich, a także monitorować postęp prac w tej sprawie.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)