Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała 15 października o dostawie kolejnego wycieczkowca dla Disney Cruise Line, Disney Destiny. Jest to kolejny statek, który zakład dostarczył temu zamawiającemu. Jednocześnie ma to stanowić o dobrej kondycji stoczni, po niedawnych problemach finansowych.
Przekazany statek wycieczkowy ma 341 metrów długości i 39 metrów szerokości. Jak podkreśla stocznia, oferuje jedne z najbardziej innowacyjnych doświadczeń rozrywkowych w branży rejsów wycieczkowych, w tym ekskluzywny pokaz sceniczny "Disney Hercules", dziesięć basenów i bogatą ofertę gastronomiczną.
–Jesteśmy dumni, że możemy dziś dostarczyć Disney Destiny. Jest to kolejny kamień milowy w naszej wieloletniej współpracy z Disney Cruise Line. Chcę podziękować wszystkim zaangażowanym – mówi Bernd Eikens, dyrektor generalny Meyer Werft.

Disney Destiny należy do serii jednostek klasy Wish, o wyporności 144 000 GT. Podobnymi są Disney Dream, Disney Fantasy, czy też przekazany niedawno Disney Treasure. Na pokładzie znajduje się 1250 kabin dla 4000 gości. Z racji na powiązanie z marką Disney, na statku znajduje się wiele akcentów nawiązujących do produkcji wytwórni. Dotyczy to znajdujących się tam restauracji tematycznych, teatru wystawiającego sztuki inspirowane filmami, przy czym atrakcje mają być kierowane tak dla rodzin z dziećmi, jak i samych dorosłych. W wyposażeniu wyróżnia się napęd LNG zapewniający, że statek pozostanie zgodny z ideą dekarbonizacji żeglugi.
Sukcesywna budowa kolejnych wycieczkowców jest ważna dla stoczni, która w ubiegłym roku, mimo zleceń, znalazła się w poważnych tarapatach finansowych, będących skutkiem m.in. pandemii COVID-19, która wpłynęła tak na trudności w branży stoczniowej, jak i zamówienia ze strony sektora turystycznego. Zaburzenie łańcuchów dostaw i ciągłości zamówień zagroziły wypłacalności zakładu w Papenburgu, grożąc jego bankructwem i utraty pracy przez nawet kilkanaście tysięcy osób, zatrudnionych tak w stoczni, jak i w ramach łańcucha dostaw. Aby temu przeciwdziałać, rząd Niemiec i kraj związkowy Dolna Saksonia wspólnie nabyły około 80% udziałów i zainwestowały 400 milionów euro. Jednocześnie miały udzielić gwarancji w wysokości około miliarda euro, aby sfinansować stałe zamówienia w celu ustabilizowania firmy.
Dostawa wpisuje się też w realizację umowy, którą Meyer
Werft i Disney Cruise Line podpisały w sierpniu ub. r. Na terenie niemieckiej
stoczni powstaną cztery kolejne jednostki klasy Wish, które dołączą do floty
zamawiającego w latach 2027-2031. Ten plan ma na najbliższe lata zapewnić więc ciągłość
funkcjonowania i zatrudnienia na terenie zakładu oraz w ramach łańcucha dostaw.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów