Meyer Werft i Disney Cruise Line planują dalej kontynuować współpracę w zakresie budowy i dostarczania dużych wycieczkowców. Niemiecka stocznia znajdująca się w Papenburgu do portfela zamówień dodaje cztery kolejne statki, które w przyszłości dołączą do floty operatora. Nazwy statków, projekty i trasy rejsów są nadal w fazie opracowywania, a przekazanie ma nastąpić w latach 2027-2031.
Niemiecka stocznia i zamawiający współpracują już od kilkunastu lat. W 2010 i 2012 roku Meyer Werft dostarczył kolejno wycieczkowce Disney Dream i Disney Fantasy. Z kolei w 2022 roku został przekazany Disney Wish, rozpoczynając tym samym całą serię nowych jednostek. Aktualnie w Papenburgu trwa budowa dwóch wycieczkowców, Disney Treasure i Disney Destiny, które mają zostać dostarczone kolejno w tym roku oraz następnym.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy kontynuować naszą współpracę z Disney Cruise Line i zbudować cztery dodatkowe wyjątkowe statki w ciągu najbliższych siedmiu lat. Obecnie mamy osiem statków dla Disney Cruise Line w naszym portfelu zamówień, co odzwierciedla zaufanie do naszych możliwości i ciężkiej pracy naszego zespołu - wskazał Bernard Meyer, dyrektor generalny Meyer Werft.
- Nasze statki wycieczkowe Disneya są prawdziwymi ambasadorami naszych marek i są uwielbiane przez rodziny na całym świecie. Rozpoczynając tę ambitną i bezprecedensową ekspansję Disney Cruise Line, cieszymy się, że możemy ponownie współpracować z Meyer Werft - - powiedział Thomas Mazloum, prezes New Experiences Portfolio i Disney Signature Experiences.
Obecnie budowane statki wyróżnia również dwupaliwowy napęd wykorzystujący LNG, dzięki czemu żegluga ma pozostawać niskoemisyjna. 4 sierpnia Meyer Werft poinformował, że 4 sierpnia br. wypuściła na wodę na obszarze swojego zakładu w Papenburgu wycieczkowiec Disney Treasure. W lipcu tego roku pochodząca z Japonii firma Oriental Land Company (OLC), zajmująca się rekreacją i turystyką, zleciła Meyer Werft budowę kolejnego wycieczkowca klasy Wish na rynek japoński. Nowa konstrukcja ma zostać dostarczona w 2028 roku, a do regularnej żeglugi ma wejść rok później. Firma OCL zarządza również japońskimi parkami rozrywki Disneya, w tym jednym z największych tej marki, Tokyo Disneyland.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej