Meyer Werft i Disney Cruise Line planują dalej kontynuować współpracę w zakresie budowy i dostarczania dużych wycieczkowców. Niemiecka stocznia znajdująca się w Papenburgu do portfela zamówień dodaje cztery kolejne statki, które w przyszłości dołączą do floty operatora. Nazwy statków, projekty i trasy rejsów są nadal w fazie opracowywania, a przekazanie ma nastąpić w latach 2027-2031.
Niemiecka stocznia i zamawiający współpracują już od kilkunastu lat. W 2010 i 2012 roku Meyer Werft dostarczył kolejno wycieczkowce Disney Dream i Disney Fantasy. Z kolei w 2022 roku został przekazany Disney Wish, rozpoczynając tym samym całą serię nowych jednostek. Aktualnie w Papenburgu trwa budowa dwóch wycieczkowców, Disney Treasure i Disney Destiny, które mają zostać dostarczone kolejno w tym roku oraz następnym.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy kontynuować naszą współpracę z Disney Cruise Line i zbudować cztery dodatkowe wyjątkowe statki w ciągu najbliższych siedmiu lat. Obecnie mamy osiem statków dla Disney Cruise Line w naszym portfelu zamówień, co odzwierciedla zaufanie do naszych możliwości i ciężkiej pracy naszego zespołu - wskazał Bernard Meyer, dyrektor generalny Meyer Werft.
- Nasze statki wycieczkowe Disneya są prawdziwymi ambasadorami naszych marek i są uwielbiane przez rodziny na całym świecie. Rozpoczynając tę ambitną i bezprecedensową ekspansję Disney Cruise Line, cieszymy się, że możemy ponownie współpracować z Meyer Werft - - powiedział Thomas Mazloum, prezes New Experiences Portfolio i Disney Signature Experiences.
Obecnie budowane statki wyróżnia również dwupaliwowy napęd wykorzystujący LNG, dzięki czemu żegluga ma pozostawać niskoemisyjna. 4 sierpnia Meyer Werft poinformował, że 4 sierpnia br. wypuściła na wodę na obszarze swojego zakładu w Papenburgu wycieczkowiec Disney Treasure. W lipcu tego roku pochodząca z Japonii firma Oriental Land Company (OLC), zajmująca się rekreacją i turystyką, zleciła Meyer Werft budowę kolejnego wycieczkowca klasy Wish na rynek japoński. Nowa konstrukcja ma zostać dostarczona w 2028 roku, a do regularnej żeglugi ma wejść rok później. Firma OCL zarządza również japońskimi parkami rozrywki Disneya, w tym jednym z największych tej marki, Tokyo Disneyland.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii