Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu przekazała liniom Disney Cruise Line nowy statek wycieczkowy, Disney Treasure. Posiadać ma jedne z najbardziej złożonych i innowacyjnych obiektów rozrywkowych w branży rejsów wycieczkowych.
W związku z przekazaniem odbyło się uroczyste wydarzenie, w trakcie którego prezes Meyer Group, Bernd Eikens, wraz z Bernardem Meyerem i Thomasem Mazloumem, prezesem Disney Signature Experiences, podpisał dokument pieczętujący ten akt. Firma podkreśla, że statek został ukończony wcześniej niż przewidywała umowa i wypłynie w rejs z gośćmi w grudniu tego roku.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy dziś przekazać Disney Treasure do Disney Cruise Line. Jest to najnowszy kamień milowy w naszej wieloletniej współpracy, a wszyscy w Meyer Werft włożyli wiele wysiłku i pasji w Disney Treasure – podkreślił Bernd Eikens.
– Disney Treasure to kolejny przykład tego, jak przybliżamy magię rejsów Disneya większej liczbie fanów niż kiedykolwiek wcześniej, a dziś jesteśmy o krok bliżej do debiutu tego spektakularnego statku. Jesteśmy niesamowicie wdzięczni za naszą współpracę z Meyer Werft i z niecierpliwością czekamy na naszą świetlaną przyszłość, gdy będziemy kontynuować rozbudowę floty Disney Cruise Line – podkreślił Thomas Mazloum
Z racji na powiązanie z marką Disney, na statku znajduje się wiele akcentów nawiązujących do produkcji wytwórni. Dotyczy to znajdujących się tam restauracji tematycznych, teatru wystawiającego sztuki inspirowane filmami, przy czym atrakcje mają być kierowane tak dla rodzin z dziećmi, jak i samych dorosłych. Wycieczkowiec posiada 1250 kabin dla 4000 gości i wyporność 144 000 GT. Długość jednostki wynosi 341 metrów, natomiast szerokość 39 metrów. Załoga liczy 1555 osób. W wyposażeniu wyróżnia się napęd LNG, mający zapewnić, że statek pozostanie zgodnu z ideą dekarbonizacji żeglugi.
Disney Treasure jest najnowszym statkiem, który dołączył do floty
Disney Cruise Line i piątym statkiem Disneya zbudowanym przez Meyer
Werft. Obie firmy mają za sobą wieloletnią współpracę, która rozpoczęła
się od statków Disney Dream i Disney Fantasy, które zostały dostarczone w
2010 i 2012 roku. W 2022 roku siostrzany statek Disney Treasure, Disney
Wish, został przekazany Disney Cruise Line. Trzeci statek w tej klasie,
Disney Destiny, jest obecnie w budowie w Papenburgu i zostanie
dostarczony w 2025 roku. W sierpniu Disney Cruise Line i Meyer Werft
ogłosiły, że niemiecka stocznia zbuduje cztery dodatkowe statki, które
dołączą do floty Disney Cruise Line w latach 2027-2031.
Aktualnie w portfelu zamówień niemieckiej stoczni znajduje się 10 statków wycieczkowych, jednostkę badawczą oraz cztery platformy transformatorowe. Wszystkie jednostki mają zostać dostarczone do 2031 roku. Jest to dla niej o tyle istotne, że z powodu zmian na rynku stoczniowym i problemów po pandemii COVID-19 borykała się z problemami finansowymi. W związku z tym rząd federalny i kraj związkowy Dolna Saksonia wspólnie nabyły ok. 80% udziałów i inwestują 400 milionów euro firmy. Każde z nich planuje również udzielić gwarancji w wysokości około miliarda euro, aby sfinansować istniejące zamówienia w celu ustabilizowania kondycji stoczni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów