W stoczni w niemieckim Papenburgu zostały ukończone w ciągu kilku miesięcy pierwsze komponenty platformy DolWin delta o mocy 900 MW. Aktualnie są w drodze do Kadyksu w Hiszpanii, gdzie platforma zostanie ukończona w stoczni Dragados Offshore. DolWin delta jest pierwszą platformą transformatorową produkowaną w Niemczech od wielu lat. Dzięki temu zamówieniu Meyer Werft ma zrobić ważny krok w ramach wejścia w branżę offshore.
Stocznia podkreśliła, że dzięki istniejącej infrastrukturze w porcie morskim i śródlądowym w Papenburgu, najbardziej wysuniętym na południe porcie morskim Niemiec, komponenty mogą być łatwo i wydajnie transportowane drogą morską. Ma to także być jedyny sposób, aby zapewnić, że transportowane komponenty opuszczą zakład i dotrą do miejsca przeznaczenia na czas.
DolWin delta to pierwsza z czterech platform trnsformatorowych, które Meyer Werft buduje jako podwykonawca, w dużej mierze na zlecenie Dragados Offshore. Klientem końcowym i późniejszym operatorem jest niemiecki operator systemu przesyłowego Amprion. Przedsięwzięcie zapewnić ma istotny zastrzyk innowacji oraz wiedzy dla kadry stoczniowej w Papenburgu. W przyszłości ma ona sama wykonywać podobne zlecenia dla branży offshore. Jest to tym bardziej istotne, że stocznia od czasu pandemii COVID-19 borykała się z problemami finansowymi. W związku z tym rząd federalny i kraj związkowy Dolna Saksonia wspólnie nabyły około 80% udziałów i zainwestowały blisko 400 milionów euro. Każde z nich ma udzielić także gwarancji w wysokości około miliarda euro, aby sfinansować istniejące stałe zamówienia w celu ustabilizowania przyszłości firmy. Wejście w nowy segment branży morskiej pozwoliłoby zachować zakładowi ciągłość zamówień i utrzymać tysiące miejsc pracy zarówno w stoczni, jak i w ramach łańcucha dostaw.
Amprion Offshore zlecił Dragados Offshore i Siemens Energy budowę platform około dwa lata temu. Konsorcjum przyznało część produkcji firmie Meyer Werft pod koniec 2023 roku. Zakres prac związanych z produkcją komponentów to około 43 500 ton stali, z czego 11 500 ton zostanie wykorzystane do produkcji sekcji dla projektów DolWin4 i BorWin4 o mocy 900 MW. Liczba ta dla platform BalWin1 i BalWin2 o mocy 2 GW wynosi około 32 000 ton.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów