• <
nauta_2024

Meyer Werft kompletuje pierwsze komponenty dla morskiej platformy transformatorowej

rk

23.10.2024 15:48 Źródło: Meyer Werft
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Meyer Werft kompletuje pierwsze komponenty dla morskiej platformy transformatorowej
Fot. Meyer Werft

W stoczni w niemieckim Papenburgu zostały ukończone w ciągu kilku miesięcy pierwsze komponenty platformy DolWin delta o mocy 900 MW. Aktualnie są w drodze do Kadyksu w Hiszpanii, gdzie platforma zostanie ukończona w stoczni Dragados Offshore. DolWin delta jest pierwszą platformą transformatorową produkowaną w Niemczech od wielu lat. Dzięki temu zamówieniu Meyer Werft ma zrobić ważny krok w ramach wejścia w branżę offshore.

Stocznia podkreśliła, że dzięki istniejącej infrastrukturze w porcie morskim i śródlądowym w Papenburgu, najbardziej wysuniętym na południe porcie morskim Niemiec, komponenty mogą być łatwo i wydajnie transportowane drogą morską. Ma to także być jedyny sposób, aby zapewnić, że transportowane komponenty opuszczą zakład i dotrą do miejsca przeznaczenia na czas.

DolWin delta to pierwsza z czterech platform trnsformatorowych, które Meyer Werft buduje jako podwykonawca, w dużej mierze na zlecenie Dragados Offshore. Klientem końcowym i późniejszym operatorem jest niemiecki operator systemu przesyłowego Amprion. Przedsięwzięcie zapewnić ma istotny zastrzyk innowacji oraz wiedzy dla kadry stoczniowej w Papenburgu. W przyszłości ma ona sama wykonywać podobne zlecenia dla branży offshore. Jest to tym bardziej istotne, że stocznia od czasu pandemii COVID-19 borykała się z problemami finansowymi. W związku z tym rząd federalny i kraj związkowy Dolna Saksonia wspólnie nabyły około 80% udziałów i zainwestowały blisko 400 milionów euro. Każde z nich ma udzielić także gwarancji w wysokości około miliarda euro, aby sfinansować istniejące stałe zamówienia w celu ustabilizowania przyszłości firmy. Wejście w nowy segment branży morskiej pozwoliłoby zachować zakładowi ciągłość zamówień i utrzymać tysiące miejsc pracy zarówno w stoczni, jak i w ramach łańcucha dostaw.

Amprion Offshore zlecił Dragados Offshore i Siemens Energy budowę platform około dwa lata temu. Konsorcjum przyznało część produkcji firmie Meyer Werft pod koniec 2023 roku. Zakres prac związanych z produkcją komponentów to około 43 500 ton stali, z czego 11 500 ton zostanie wykorzystane do produkcji sekcji dla projektów DolWin4 i BorWin4 o mocy 900 MW. Liczba ta dla platform BalWin1 i BalWin2 o mocy 2 GW wynosi około 32 000 ton.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.