sons
17 listopada, po zakończonych próbach przy współudziale Zamawiającego, został podpisany Protokół Zdawczo-Odbiorczy czwartego z serii sześciu holowników projektu B860, H-12 Semko. Zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding SA opuścił Gdańsk i dopłynął już do Świnoujścia. Ma zostać przekazany 8. Flotylli Obrony Wybrzeża im. Wiceadmirała Kazimierza Porębskiego w Świnoujściu.
Przewodniczącym Komisji Zdawczo-Odbiorczej jest Szef Oddziału Techniki Morskiej Inspektoratu Marynarki Wojennej Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych kmdr Zbigniew Micek, dowódcą jednostki pływającej H-12 Semko został chor. Grzegorz Ciecierski.
Kontrakt na budowę sześciu holowników dla Marynarki Wojennej RP podpisano w czerwcu 2017 roku w wyniku rozstrzygnięcia przetargu pn. „Zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. Holownik”. Realizacja zamówienia dotyczy zaprojektowania i wybudowania jednostek pływających klasy holownik.
PRS bierze czynny udział w nadzorze nad budową holowników dla MW. Główne czynności wykonują inspektorzy placówki terenowej Gdańsk, a inspektorzy Centrali PRS zatwierdzają i konsultują projekt pod kątem zgodności z przepisami własnymi towarzystwa klasyfikacyjnego, jak i zgodności ze aktualnymi wymogami konwencji MARPOL i SOLAS.
Obecny nadzór nad projektowaniem i budową jednostek dla Marynarki Wojennej PRS sprawuje na podstawie kontraktów zawieranych w ramach realizacji wieloletniego Planu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP. Projekty te to budowa holowników pod kryptonimem „Holownik” oraz serii niszczycieli min z funkcją poszukiwania pod kryptonimem "Kormoran". PRS bierze czynny udział w nadzorze nad budową, uzgodnieniach technicznych, montażu nowoczesnego sprzętu, jak również odbiorach sprzętu i materiału u producentów zarówno krajowych, jak i zagranicznych.
Od początku tego roku, oprócz H-12 Semko, Remontowa Shipbuilding przekazała już holowniki B860/1 Bolko (styczeń), B860/2 Gniewko (marzec 2020) i 860/3 Mieszko (lipiec 2020). W stoczni rozpoczęły się już próby portowe na piątym holowniku, H-3 Leszko, które potrwają do stycznia 2021 roku. Wodowanie ostatniego holownika, H-13 Przemko nastąpi w grudniu 2020 roku.
zdjęcia: Marcin Koszałka
Na deskach projektantów Polskiego Forum Technologii Morskich
Program Offshore: kolejny etap współpracy PGE z Uniwersytetem Morskim i MEWO S. A.
Ropa w USA coraz bliżej 62 USD, Brent po 65 USD - najwyżej od stycznia 2020
Wchodzi w życie ustawa o wsparciu morskiej energetyki wiatrowej
Ultranowoczesny norweski statek offshore powstanie w chorwackiej stoczni (foto)
PGE i Orsted wystąpiły o zgodę na utworzenie joint-ventures
Ropa brent | 62,77 $ | baryłka | -0,87% | 02:58 |
Cyna | 27500,00 $ | tona | -6,97% | 26 lut |
Cynk | 2821,00 $ | tona | -2,52% | 26 lut |
Aluminium | 2202,00 $ | tona | -0,94% | 26 lut |
Pallad | 2341,25 $ | uncja | -0,35% | 02:58 |
Platyna | 1186,90 $ | uncja | -0,34% | 02:58 |
Srebro | 26,23 $ | uncja | -1,54% | 02:58 |
Złoto | 1709,45 $ | uncja | -0,79% | 02:58 |