25 lutego przywrócono produkcję w fińskiej stoczni Rauma Marine Constructions. Żeby nie stać się ogniskiem zakażeń Covid -19, stocznia była wyłączona z pracy przez ostatni tydzień.
Firma zaniechała produkcji 10 lutego, po wykryciu wielu infekcji wśród pracowników stoczni. Według władz miasta Rauma ponad tysiąc osób zostało przetestowanych pod kątem COVID-19, a u 239 pracowników test dał wynik pozytywny.
Wydaje się, że głównym czynnikiem, który przyczynił się do rozprzestrzeniania się zakażeń, były wspólne warunki mieszkaniowe i transport dla pracowników zagranicznych zatrudnionych w stoczni.
- Władze przebadały wszystkich pracowników stoczni, a narażonych poddały kwarantannie. Prace będą teraz powoli wznawiane w czwartek i piątek (25-26 lutego), z udziałem kilkudziesięciu pracowników - poinformował RMC w aktualizacji. - Stocznia będzie zamknięta w weekend, a kolejna grupa pracowników przyjedzie do pracy w poniedziałek 1. marca.
Jak ujawniono, RMC dokonała przeglądu zarówno własnych praktyk operacyjnych, jak i praktyk operacyjnych swojej sieci podczas zamknięcia.
Stocznia opracowała ścisły plan wraz z władzami miejskimi i lokalnymi władzami sanitarnymi w celu ustanowienia wymagań w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa dotyczących wyżywienia, zakwaterowania i transportu, aby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa wśród pracowników.
- Chociaż stocznia od dawna działa zgodnie z oficjalnymi instrukcjami, najwyraźniej nie spełniała wystarczających standardów - mówi Jyrki Heinimaa, prezes Rauma Marine Constructions.
- Każdy zrobił wszystko, co w jego mocy i działał zgodnie z oficjalnymi wytycznymi. Jednak na tym etapie najwyraźniej to nie wystarczy. Dlatego egzekwujemy jeszcze surowsze wytyczne i ściśle je monitorujemy wraz z naszymi partnerami sieciowymi - powiedział.
Według Heinimaa wewnętrzna komunikacja firmy jest wielojęzyczna. Następnie RMC oceni, czy istnieje potrzeba rozszerzenia zakresu języków, aby zapewnić, że instrukcje są w pełni zrozumiałe dla wszystkich.
Idąc dalej, praca będzie rozłożona w czasie, a poruszanie się po stoczni będzie dozwolone tylko w uprzednio wyznaczonych, indywidualnych zespołach.
Ponadto przerwy na lunch i dodatkowe przerwy będą również rozłożone w czasie bardziej niż wcześniej. Stocznia narzuciła również stosowanie masek.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów