PMK
Planowana mega-fuzja między włoskim
gigantem stoczniowym Fincantieri i francuskim Chantiers de
l’Atlantique została odwołana. Decyzja została
ogłoszona we wspólnym oświadczeniu wydanym przez ministrów
gospodarki Francji i Włoch, wskazując na wpływ pandemii
koronawirusa na turystykę i sektor wycieczkowców jako powód
niezdecydowania unijnych urzędów antymonopolowych.
Komisja
wstępnie stwierdziła, że jest mało prawdopodobne, aby terminowe i
wiarygodne wejście innych stoczniowców przeciwdziałało możliwym
negatywnym skutkom transakcji. Jednak ostateczna decyzja komisji
nigdy nie została sfinalizowana.
Plan połączenia Chantiers de l'Atlantique z Fincantieri wzbudził obawy wokół nieuczciwej konkurencji na całym kontynencie. W przypadku fuzji, liczba wiodących stoczni europejskich zmniejszyłaby się z trzech do dwóch, a ruch ten mógłby zakłócić dynamikę rynku na Starym Kontynencie. Z drugiej strony, ewentualna umowa zyskałaby aprobatę wielu interesariuszy, którzy uważają, że może ona zwiększyć międzynarodowy prestiż Europy w obliczu rosnącej konkurencji ze stoczniami azjatyckimi i amerykańskimi.
Wśród najgłośniejszych
przeciwników porozumienia był francuski związek zawodowy Force
Ouvriere, który reprezentuje pracowników stoczni Chantiers de
l'Atlantique w Saint-Nazaire na zachodnim wybrzeżu Francji. Jak
stwierdzili przedstawiciele związku: "Ewentualna transakcja
może spowodować, że francuska stocznia straci władzę i
możliwości zarządzania przedsiębiorstwem, co może wywołać
negatywne konsekwencje dla bezpośrednio zatrudnionych pracowników i
podwykonawców. Nasza stocznia ma możliwość realizowania zamówień
bez wsparcia włoskiej grupy i możliwość oferowania
atrakcyjniejszych cen niż te narzucane przez Fincantieri ".
Zgodnie z umową Fincantieri miało przejąć 50% udziałów w Chantiers de l’Atlantique, a dodatkowy 1% pożyczyć od państwa francuskiego. Francja pozostanie jednak głównym udziałowcem Chantiers de l’Atlantique i będzie wspierać odbudowę firmy przez cały kryzys.
Drony poprawiają wydajność podwodnych inspekcji statków
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28275,00 $ | tona | -0,44% | 21 kwi |
Cynk | 2793,00 $ | tona | -1,13% | 21 kwi |
Aluminium | 2344,00 $ | tona | 0,86% | 21 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |