W stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni odbyło się wodowanie statku rybackiego "Antarctic" dla irlandzkiego armatora Antarctic Fishing Company.
Dwuetapowe wodowanie rozpoczęło 17 grudnia się od nasunięcia jednostki, za pomocą wózków samojezdnych, z nabrzeża na pontono-dok. Następnie zestaw został przeholowany do Nabrzeża Holenderskiego, którego głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki kolejnego dnia. Cała operacja wodowania zakończyła się 18 grudnia w godzinach popołudniowych.
Zwodowany statek ma długość 62,6 metra, szerokość 12,8 m, zanurzenie 7,8
m oraz 1375 GT. Częściowo wyposażony kadłub zostanie przekazany do
stoczni Karstensens Skibsværft A/S w Danii gdzie wykonane zostaną ostatnie
prace przed przekazaniem klientowi.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland powstaje kilka kolejnych jednostek jednocześnie.
Zagospodarowanie tylu budów statków w krótkim okresie czasu to duże
wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. W 2020 roku Karstensen zwodował w
Gdyni aż 7 statków rybackich. Kolejne wodowanie planowane jest na
styczeń.
Karstensens Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej
stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie
Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal
Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji
został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa
się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach:
200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla
personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r., na mocy
umowy o trzyletniej dzierżawie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów