We włoskim zakładzie koncernu stoczniowego Fincantieri w Ankonie zwodowano wycieczkowiec Silver Dawn. Po zakończeniu wyposażenia statek będzie gotowy do odbioru w listopadzie 2021 roku.
Po dostawie Silver Origin i Silver Moon w zeszłym roku, Silver Dawn będzie dziesiątym statkiem we flocie Silversea Cruises. Mały wycieczkowiec będzie mógł pomieścić 596 pasażerów w 298 kabinach. Jednostka została zamówiona w 2018 roku jako trzeci statek klasy Moon.
- Z dumą świętujemy ten ważny moment w budowie naszego pięknego nowego Silver Dawn - powiedział Roberto Martinoli, prezes i dyrektor generalny Silversea Cruises.
- Nasza długoterminowa współpraca z Fincantieri nadal przesuwa granice w branży ultra-luksusowych rejsów wycieczkowych, podczas gdy stałe wsparcie i doświadczenie Royal Caribbean Group były nieocenione przy budowie statku. Podczas gdy Silver Dawn czerpie wpływy z naszych ukochanych statków Silver Muse i Silver Moon, nasi goście skorzystają z wielu pionierskich ulepszeń na dziesiątym statku z naszej floty. Z niecierpliwością czekamy na ich ujawnienie w nadchodzących miesiącach - dodał
- Oparty na bardzo udanym projekcie Silver Muse, Silver Dawn jest czwartym statkiem, jaki zbudujemy dla Silversea. Dla stoczniowca nie ma lepszego uznania niż uznanie wymagającego i prestiżowego właściciela, który wita innowacje z entuzjazmem - powiedział Luigi Matarazzo, dyrektor generalny działu statków handlowych w Fincantieri.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów