Niemiecki deweloper odnawialnych źródeł energii BayWa r.e. sprzedał holenderskiemu konsorcjum pływającą farmę słoneczną Bomhofsplas o mocy 27,4 MW.
Uznany za największy pływający park słoneczny zlokalizowany poza Chinami, projekt zmienił właściciela. Konsorcjum złożone z holenderskiej firmy solarnej Energiefonds Overijssel, lokalnej spółdzielni Blauwvinger Energie i prywatnego inwestora zawarło umowę na jego pozyskanie.
Budowa w Bomhofsplas rozpoczęła się w lutym 2020 r. i zajęła zaledwie siedem tygodni. Elektrownia została usytuowana na na 18-hektarowym jeziorze piaskowcowym w Zwolle.
Około 73 000 modułów fotowoltaicznych stanowi element generowania energii w tym obiekcie, wraz z 13 pływającymi transformatorami i ponad 192 falownikami. Specjalna pływająca instalacja słoneczna został zaprojektowany we współpracy ze specjalistą ds. Montażu Zimmermann PV-Stahlbau GmbH, specjalnie dla takich projektów w nieczynnych kamieniołomach, wyrobiskach górniczych i zbiornikach.
Podwójne szklane moduły zostały specjalnie wybrane, aby zapewnić, że światło nadal będzie docierać do wody, pomagając zachować różnorodność biologiczną jeziora. Panele są również uniesione na określonej wysokości, aby utrzymać cyrkulację powietrza.
Instalacje PV na zbiornikach wodnych mogą produkować około 1/10 energii więcej niż instalacje umieszczone na gruncie dzięki efektowi chłodzenia paneli.
Energia elektryczna wytwarzana na miejscu jest oferowana bezpośrednio mieszkańcom i przedsiębiorstwom w Zwolle za pośrednictwem Blauwvinger Energie.
„Cieszymy się, że sprzedaliśmy park lokalnemu konsorcjum, które podziela nasze przekonanie o znaczeniu odnawialnych źródeł energii w zapewnieniu zrównoważonej przyszłości, i wspaniale, że lokalna społeczność może bezpośrednio czerpać korzyści z wytwarzanej energii” - skomentował Benedikt Ortmann, dyrektor globalny projektów słonecznych w BayWa re.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów