Należąca do grupy DEME spółka Dredging International NV poinformowała o podpisaniu kontraktu na prace pogłębiarskie i rekultywacyjne w Porcie Gdańsk przy tworzeniu nowego terminala kontenerowego Baltic Hub 3.
DEME działać będzie w konsorcjum z grupą budowlaną Budimex. Umowa podpisana została z DCT Gdańsk, który będzie operatorem Baltic Hub 3.
Nowy terminal kontenerowy w Gdańsku obejmuje głębokowodne nabrzeże o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra oraz plac składowy o powierzchni 36,5 ha. DEME poprowadzi prace pogłębiarskie i rekultywacyjne w celu stworzenia 36-hektarowej platformy, która będzie stanowić podstawę nowego terminalu. Prace pogłębiarskie i rekultywacyjne rozpoczną się we wrześniu 2022 r., a na początku 2023 r. nastąpi budowa ściany północnej i południowej oraz nabrzeża głównego.
Planowane otwarcie dla operacji handlowych wyznaczone zostało na 2024 rok, pełne ukończenie terminalu planowane jest na II kwartał 2025 roku. W pierwszej fazie nowy terminal zwiększy zdolności przeładunkowe DCT Gdańsk o 1,7 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU.
Laurent Closset, zastępca dyrektora regionalnego na Europę w DEME Group, skomentował: – Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z zawarcia umowy na pogłębianie i rekultywację, która jest drugim dużym projektem DEME w Polsce w ciągu kilku lat. Ta nagroda za projekt jest następstwem udanej modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin, który został oficjalnie otwarty w maju. Teraz pomagamy w budowie nowego terminalu, który wyznacza nową erę przeładunku kontenerów w regionie Morza Bałtyckiego. Jesteśmy szczególnie dumni z tego nowego sukcesu dla prestiżowego klienta w tym bardzo dynamicznym kraju.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów