Chiński portfel zamówień na nowe statki przekroczył 123 mld USD już w 2024 r., z czego kontenerowce stanowią około 38% wszystkich nowych kontraktów na statki handlowe policzyli eksperci Veson Nautical opierając się na danych VesselsValue. W dokach chińskich stoczni wciąż jednak dominują zbiornikowce pod względem ilości wykonywanych jednostek. Pod względem wartości dominowały kontenerowce. Armatorzy UE również niemałą kwotą zasilają rozwój chińskiego przemysłu okrętowego.
Firma Breeze Ship Design niedawno otrzymała kontrakt od Fujian Mawei na zaprojektowanie dwóch nowych wielofunkcyjnych statków dostawczych (MPSV) dla amerykańskiego armatora SEACOR Marine.
Jedna z największych firm żeglugowych, południowokoreański HMM, podpisała nowe zamówienie stoczniowe z China State Shipbuilding Corporation, spółką zależną Huangpu Wenchong, na nowe transportowce przeznaczone do prowadzenia zaawansowanych prac związanych z przeładunkami.
Fińska firma technologiczna otrzymała kontrakt na dostawę silników dla czterech nowych chemikaliowców o pojemności niemal 8 000 dwt, budowanych dla szwedzkiego armatora Erik Thun.
Według nowego raportu opublikowanego przez amerykańska firmę konsultingową Intelatus Global Partners, w latach 2022-2035 na międzynarodowym rynku morskiej energetyki wiatrowej zostanie zainstalowanych blisko 30 tys. turbin wiatrowych (fixed-bottom). Wyzwaniem będzie zapewnienie floty statków instalacyjnych.
Kustbevakningen (KBV), czyli szwedzka straż przybrzeżna zamówiła w Damen siedem statków patrolowych. Seria KBV 320 zostanie wykonana z kompozytu z włókien węglowych, dzięki czemu będą lekkie i szybkie.
29 lipca 2021 w stoczni Chengxi Shipyard Co., Ltd. w Jiangyin położono stępkę pod kolejny statek zamówiony przez Chipolbrok.
Remontowa Shipbuilding niedawno przekazała dwa wielozadaniowe statki Coey Viking i Cooper Viking dla Viking Supply Ships. Dziś o niezawodności systemu napędowego z wykorzystaniem LNG pisze fińska firma Steerprop Oy.
Zainteresowanie remontami i przebudowami w gdyńskiej stoczni rośnie wraz z wychodzeniem globalnej gospodarki z stagnacji wywołanej pandemią. Obecnie w dokach i przy nabrzeżach Nauty wykonywane są prace na kilkunastu jednostkach, w tym aż na 6 montowany jest system uzdatniania wód balastowych.
W miniony poniedziałek, 12 kwietnia 2021 roku, w stoczni Chengxi Shipyard Co., Ltd. w Jiangyin, tradycyjnym paleniem blach zainaugurowano proces tworzenia konstrukcji kolejnego statku zamówionego przez Chipolbrok.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie