Ponad 2 tys. gości zgromadziła Wspólna Kaczka 2023. Za nami XXIII spotkanie biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego, które odbyło się tradycyjnie w drugi piątek października w hali Polsat Plus Arena w Gdyni.
Przedstawiciele szeroko rozumianej polskiej gospodarki morskiej spotkali się podczas corocznego wydarzenia branży – Wspólnej Kaczki. W gdyńskiej hali Polsat Plus Areny bawili się reprezentanci portów, stoczni, przedsiębiorstw żeglugowych, spedycyjnych i logistycznych.
Gala pełna atrakcji, muzyki i oczywiście dania głównego wieczoru, czyli kaczki, nie mogłaby się odbyć bez wręczenia honorowych nagród przyznawanych przez Krajową Izbę Gospodarki Morskiej za najbardziej spektakularne wydarzenia w sektorze za ubiegły rok.
Nagrodę honorową „Bursztynową Kaczkę" otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA, za realizację i oddanie do eksploatacji nowego publicznego terminalu promowego, największej inwestycji w gdyńskim porcie od prawie pół wieku. Wartość projektu to ponad 290 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniosło 116,8 mln zł. Nowy terminal może obsługiwać 4 promy na dobę i mogą do niego zawijać największe tego typu jednostki na Bałtyku, o długości do 240 m. Terminal to także nowoczesny budynek o powierzchni 30 tys. m3 oraz budynek magazynowy o powierzchni 7 tys. m3. Nowa lokalizacja, bliżej wejścia do portu wewnętrznego, ułatwia manewrowanie promami oraz skraca czas związany z ich zawinięciem do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia z portu.
Wyróżnienia Honorowe „Bursztynowe Jajko" otrzymali:
,,Bursztynowy Ster" to wyróżnienie dla osoby fizycznej, zasłużonej dla gospodarki morskiej, które w tym roku przypadło w udziale Krzysztofowi Urbasiowi, za wieloletnią pracę na rzecz polskiej gospodarki morskiej, w szczególności za niekwestionowany wkład w rozwój polskiej branży portowej w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu. Ponad 20-letnie zaangażowanie w budowanie i działalność samorządu gospodarczego gospodarki morskiej, w tym m.in. udział w pracach Rady Krajowej Izby Gospodarki Morskiej oraz Komisji Zwyczajów Portowych, gdzie przyczynił się do opracowania „Zbioru praktyk i zasad współpracy uczestników obrotu portowego."
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów