Ponad 2 tys. gości zgromadziła Wspólna Kaczka 2023. Za nami XXIII spotkanie biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego, które odbyło się tradycyjnie w drugi piątek października w hali Polsat Plus Arena w Gdyni.
Przedstawiciele szeroko rozumianej polskiej gospodarki morskiej spotkali się podczas corocznego wydarzenia branży – Wspólnej Kaczki. W gdyńskiej hali Polsat Plus Areny bawili się reprezentanci portów, stoczni, przedsiębiorstw żeglugowych, spedycyjnych i logistycznych.
Gala pełna atrakcji, muzyki i oczywiście dania głównego wieczoru, czyli kaczki, nie mogłaby się odbyć bez wręczenia honorowych nagród przyznawanych przez Krajową Izbę Gospodarki Morskiej za najbardziej spektakularne wydarzenia w sektorze za ubiegły rok.
Nagrodę honorową „Bursztynową Kaczkę" otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA, za realizację i oddanie do eksploatacji nowego publicznego terminalu promowego, największej inwestycji w gdyńskim porcie od prawie pół wieku. Wartość projektu to ponad 290 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniosło 116,8 mln zł. Nowy terminal może obsługiwać 4 promy na dobę i mogą do niego zawijać największe tego typu jednostki na Bałtyku, o długości do 240 m. Terminal to także nowoczesny budynek o powierzchni 30 tys. m3 oraz budynek magazynowy o powierzchni 7 tys. m3. Nowa lokalizacja, bliżej wejścia do portu wewnętrznego, ułatwia manewrowanie promami oraz skraca czas związany z ich zawinięciem do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia z portu.
Wyróżnienia Honorowe „Bursztynowe Jajko" otrzymali:
,,Bursztynowy Ster" to wyróżnienie dla osoby fizycznej, zasłużonej dla gospodarki morskiej, które w tym roku przypadło w udziale Krzysztofowi Urbasiowi, za wieloletnią pracę na rzecz polskiej gospodarki morskiej, w szczególności za niekwestionowany wkład w rozwój polskiej branży portowej w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu. Ponad 20-letnie zaangażowanie w budowanie i działalność samorządu gospodarczego gospodarki morskiej, w tym m.in. udział w pracach Rady Krajowej Izby Gospodarki Morskiej oraz Komisji Zwyczajów Portowych, gdzie przyczynił się do opracowania „Zbioru praktyk i zasad współpracy uczestników obrotu portowego."
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem