Obecnie stężenie dwutlenku węgla w atmosferze rośnie 10 razy szybciej niż w czasie najsilniejszego przyrostu w czasie minionych 50 tys. lat. To wynik analizy gazu uwięzionego w antarktycznym lodzie.
Zbliża się kolejna edycja "Dynamic Mongoose". Jest to jedno z cyklicznych przedsięwzięć międzynarodowych NATO, w ramach którego siły morskie na Morzu Północnym ćwiczą działania w związku ze zwalczaniem okrętów podwodnych (Anti-Submarine Warfare, ASW).
Koncern paliwowy Galp odkrył u brzegów Namibii, na południu Afryki, złoże ropy naftowej uważane za jedno z największych na świecie. Według wstępnych szacunków portugalskiej firmy zasobność złoża to co najmniej 10 mld baryłek ropy naftowej.
Huntington Ingalls Industries (HII) kończy prace w suchym doku, w trakcie którego wykonano tankowanie i kompleksowy remont USS John C. Stennis (CVN 74), lotniskowca typu Nimitz. To jeden z największych okrętów w arsenale US Navy.
Z udziałem francuskich władz, przedstawicieli branży stoczniowej oraz zamawiającego odbyła się ceremonia inaugurująca rozpoczęcie budowy wyjątkowego statku pasażerskiego napędzanego wiatrem, który ma stać się pionierską jednostką we flocie Orient Express Silenseas, należącej do grupy Accor. Z racji na wykorzystywany napęd wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi oraz morskiej branży turystycznej i pasażerskiej. Wydarzenie miało miejsce we francuskiej stoczni mieszczącej się w Saint Nazaire.
Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
Brytyjski Port Felixstowe przywitał Ane Maersk, pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem. To także pierwsze zawinięcie tego statku do portu w Europie Zachodniej w ramach ustalonej trasy żeglugowej, która wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi i branży morskiej.
Ochrzczony w styczniu tego roku kontenerowiec Ane Maersk zawinął do marokańskiego portu w Tanger Med nad Morzem Śródziemnym. Jednostka jest gotowa do przeładunków i dalszej działalności zgodnie z przeznaczeniem. Będąc obecnie największym statkiem transportującym kontenery, który jest zasilany ekologicznym metanolem, wpisuje się w działanie Maersk na rzecz dekarbonizacji żeglugi.
W trakcie wczorajszego, największego od tygodni ostrzału z użyciem rakiet, pocisków i dronów, rosyjskie siły zbrojne uderzyły na tamę znajdującą się przy Dnieprzańskiej Elektrowni Wodnej. W razie jej uszkodzenia bądź zniszczenia mogłoby dojść do największej katastrofy wodnej w Europie.
Firma Venture Global LNG poinformowała 17 marca, że nabędzie flotę dziewięciu statków do transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG), zwiększając swoją zdolność do sprzedaży i transportu własnych ładunków.
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Duże zgrupowanie rosyjskich okrętów przemieszcza się z Morza Śródziemnego na Bałtyk
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie