Rury do konstrukcji awaryjnego rurociągu, którym zostaną doprowadzone ścieki z prawobrzeżnej Warszawy do oczyszczalni "Czajka", dotarły już na plac budowy po obu brzegach Wisły, nieopodal mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Dzisiaj specjaliści łączyli elementy rur.
Na obu brzegach Wisły, w okolicy mostu Marii Skłodowskiej-Curie, w poniedziałek kontynuowane są prace przygotowawcze do budowy tymczasowego bypassu kolektora kanalizacyjnego składającego się z dwóch nitek rurociągu. Zarówno na lewym brzegu, przy ul. Farysa, jak i po praskiej stronie koło Zakładu Świderska złożone zostały wielkie rury z tworzywa sztucznego. W poniedziałek części, które zwieziono ciężarówkami są łączone w dłuższe fragmenty.
Zastępczy kolektor będzie odtworzony zgodnie z ubiegłoroczną dokumentacją techniczną opracowaną przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Bypass do awaryjnego przesyłu ścieków będzie ponownie ułożony na moście pontonowym. Budowa mostu pontonowego na Wiśle przez Wojsko Polskie ma się rozpocząć we wtorek, a zakończyć w czwartek. Wody Polskie udostępniło miastu rury i dokumentację za darmo.
Cała operacja zaplanowana jest na cztery tygodnie.
Miasto nie podało dokładnych kosztów budowy mostu i zapasowego rurociągu. Wiceprezydent Warszawy Robert Soszyński powiedział w piątek, że będzie to kilkadziesiąt milionów złotych. Dodał, że kwota ta będzie niższa niż 50 mln zł.
Do awarii układu przesyłowego transportującego ścieki z lewobrzeżnej Warszawy do położonej po prawej stronie Wisły oczyszczalni Czajka doszło w sobotę 29 sierpnia. Od tego czasu do Wisły miasto zrzuciło ponad 2,5 mln metrów sześciennych ścieków.
Poprzednia awaria kolektorów miała miejsce rok temu, również pod koniec sierpnia. (PAP)
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza