Od ponad dwóch lat terminal kontenerowy Balticon w Gdańsku dynamicznie rozwija się, stając się kluczowym punktem na mapie transportu intermodalnego w Polsce. To miejsce, które łączy w sobie funkcje drogowo-kolejowe, zapewniając kompleksową obsługę logistyczną dla różnorodnych typów ładunków.
Terminal zajmuje powierzchnię przeładunkową 1 hektara, mając przy tym możliwość elastycznego zwiększenia powierzchni. Terminal Balticon wyposażony jest w nowoczesny sprzęt – reachstacker o udźwigu 45 t oraz trzy sztaplarki. Infrastruktura kolejowa zaś obejmuje:
Dodatkowym atutem terminala jest jego strategiczne położenie w bliskości portu Baltic Hub i głównych szlaków komunikacyjnych, co pozwala na szybką i efektywną obsługę logistyczną.
Balticon oferuje pełen wachlarz usług przeładunkowych i logistycznych w jednym miejscu:
Magazyn czasowego składowania to miejsce wyznaczone przez organy celne, w którym towary mogą być przechowywane przez 90 dni bez poboru należności celno - podatkowych. Skorzystanie z takiego magazynu może przynieść przedsiębiorcy kilka konkretnych korzyści:
Istnieje możliwość przechowania towarów do czasu podjęcia decyzji, czy je wprowadzić na rynek UE, przekierować do innego kraju, czy też zwrócić do nadawcy. Z magazynu czasowego składowania można objąć towary różnymi procedurami celnymi (np. dopuszczenie do obrotu, tranzyt).
Towary w magazynie czasowego składowania nie są jeszcze objęte procedurą dopuszczenia do obrotu, więc nie ma konieczności zapłaty cła i VAT.
Jeśli dokumenty potrzebne do odprawy celnej nie są gotowe w momencie przywozu lub wystąpi brak innych niezbędnych dokumentów, towary mogą być czasowo składowane do czasu ich uzupełnienia.
Towary można czasowo składować blisko granicy, portu lub terminala, co pozwala uniknąć kosztów i problemów wynikających z nieplanowanych opóźnień w transporcie.
Towary są przechowywane w miejscu uznanym pod dozorem celnym, co ogranicza ryzyko kradzieży czy nadużyć. Teren musi spełnić rygorystyczne wymogi co do zachowania dozoru celnego
Dzięki odroczeniu odprawy i należności celno-podatkowych przedsiębiorca zyskuje czas na obrót kapitałem albo znalezienie kupca przed poniesieniem kosztów importu.
Terminal Balticon objęty jest całodobową ochroną oraz systemem monitoringu. Dzięki wypracowanym procedurom bezpieczeństwa i doświadczeniu zespołu Balticon, realizowane są nawet najbardziej skomplikowane operacje bez zakłóceń. Terminal dysponuje również własnym zapleczem serwisowym, co zwiększa niezawodność i ciągłość operacyjną.
Balticon wyróżnia się elastycznym podejściem do obsługi ładunków – od standardowych kontenerów po wymagające, specjalistyczne jednostki. Firma stawia na długofalowe relacje biznesowe, oferując klientom kompleksową obsługę end-to-end: od odbioru towaru, poprzez formalności celne, przeładunek i składowanie, aż po końcową dostawę. Koordynacja działań z działem transportu umożliwia optymalizację kosztów i skrócenie czasu realizacji zleceń.
Balticon aktywnie wdraża ekologiczne rozwiązania – m.in. dzięki własnym kontenerom „Eco Containers”, które są wykorzystywane jako magazyny przy przechowywaniu towarów wymagających zadaszenia. Biura na terminalu także są wykonane z kontenerów przez własny dział modyfikacji. To praktyczne i prośrodowiskowe podejście, spójne z trendami zrównoważonego rozwoju.
Terminal stale inwestuje w infrastrukturę i sprzęt, poszerzając swoje możliwości operacyjne. Kluczowe atuty, które wyróżniają Balticon na tle konkurencji, to:
Dzięki temu terminal kontenerowy Balticon staje się nie tylko miejscem przeładunku, ale strategicznym partnerem w logistyce, który oferuje sprawność, niezawodność i kompleksowe wsparcie w jednym miejscu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął