W obliczu trwającej pandemii koronawirusa oraz możliwości organizacji tegorocznej edycji targów w pomniejszonej, zdystansowanej społecznie formule, zarząd Nor-Shipping zdecydował się przenieść swoją imprezę na styczeń 2022, zapewniając globalnym decydentom możliwość spotkania twarzą w twarz, co pozwoli budować dobrze prosperujące partnerstwa.
Poprzednia edycja Nor-Shipping w 2019 roku była najbardziej udaną w ponad 50-letniej historii inicjatywy. Targi odwiedziło ponad 50 000 uczestników (wzrost o 34% w stosunku do 2017 r.), zgromadzonych z ponad 85 krajów w głównych halach wystawowych w Lillestrøm oraz w różnych miejscach w pobliskim Oslo. Jednak w obecnych okolicznościach planowana na 2021 r. edycja nie mogła przynieść takiego samego wpływu na branżę, doświadczenia i wartości, twierdzą dyrektorzy Nor-Shipping Karen Algaard i Per Martin Tanggaard.
Twarzą w twarz z okazjami
„Nor-Shipping jest znane jako globalne miejsce spotkań przedstawicieli biznesu morskiego” - mówi Tanggaard. „To miejsce, w którym można się spotkać osobiście, wymienić doświadczenia, dzielić wiedzą, budować relacje i strategie trwałego sukcesu. Rok 2019 po raz kolejny potwierdził ten model i naszym planem było kontynuowanie go w 2021 roku, dając tej wyjątkowej społeczności jeszcze większe wsparcie, jeszcze większą wartość i jeszcze większy sukces. Teraz stało się jasne, że nie możemy spełnić tych ambicji ”.
„Zdrowie i bezpieczeństwo są najważniejsze” - podkreśla Algaard. „Jesteśmy zobowiązani do przestrzegania rygorystycznych standardów w zakresie minimalizacji ryzyka infekcji, a obecnie oznacza to mniej ludzi, mniej interakcji i większą odległość między wystawcami a uczestnikami. Uważamy, że nie jest to zgodne z istotą Nor-Shipping. Jednak opóźniając nieco program, możemy zaoferować wszystko, z czego staliśmy się znani, a nawet więcej, z wyjątkowym norweskim smakiem w styczniu 2022 r. To daje nam i, mamy nadzieję, całej branży coś wyjątkowego, na co będziemy czekać ”.
Wsparcie branżowe
Decyzja została podjęta w porozumieniu ze wszystkimi partnerami Nor-Shipping i wieloma wystawcami, którzy w przeważającej większości poparli to posunięcie. Spośród tych, do których zwrócono się, ponad 90% wystawców opowiedziało się za zmianą harmonogramu, a wielu twierdziło, że udział w wydarzeniu latem 2021 r. będzie wyzwaniem. 100% partnerów poparło tę decyzję. Ponadto zauważono, że możliwość dostarczenia „raz w życiu” norweskich zimowych doświadczeń może być atrakcją dla uczestników, jak również okazją do dostosowania niezapomnianych stoisk wystawowych i działań.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO