We włoskiej Genui trwa demontaż Costy Concordii. Nad rozbiórką pracuje około 200 techników.
Rozbiórka prowadzona jest od najwyższego pokładu. Operacje cięcia przeprowadzane są obecnie na 8 i 7 pokładzie. Według najnowszych informacji, usunięto pierwsze gigantyczne pływaki stalowe.
Kiedy już prace na pokładach będą skończone, załoga zacznie usuwać elementy zewnętrzne statku, w tym wszystkie 30 pływaków. Następnie będzie uszczelniany kadłub, w celu przetransportowania wraku jednostki do suchego doku, w którym nastąpi finalna rozbiórka.
Przypomnijmy, że Costa Concordia, zatonęła w 2012 roku. Na pokładzie statku znajdowało się wówczas 4 tys. osób, 32 z nich nie udało się uratować. Do katastrofy doszło w pobliżu wyspy Giglio w Toskanii. Sąd pierwszej instancji uznał kapitana jednostki winnym i skazał Francesco Schettino na 16 lat więzienia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii