W doku nr 1 w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie odbył się remont dwóch holowników. Holownik Argus, należący do Fairplay Towage oraz Euros pracujący dla Zakładu Usług Żeglugowych przeszły remont dokowy dla odnowienia klasy Polskiego Rejestru Statków.
Jednoczesny remont dwóch jednostek w jednym doku był możliwy z uwagi na podobny zakres prac oraz zgranie terminu dokowania przy współpracy ze stałymi klientami stoczni. Podwójne dokowanie to rozwiązanie korzystne zarówno dla stoczni, jak i dla zlecających remont. Dzięki takiej operacji skraca się czas oczekiwania na wykonanie remontu i jednocześnie można zoptymalizować wykorzystanie czasu i potencjału technicznego doku.
Argus został wybudowany w 1977 r. w Gdyni. Dzięki swoim właściwościom, jednostka może być wykorzystywana nie tylko do holowania statków, lecz także do kruszenia lodu. Euros to holownik z napędem azymutalnym. W barwach Zakładu Usług Żeglugowych pracuje od 2006 r. Został zbudowany w Holandii w 1970 r., a w 1995 został całkowicie przebudowany. Holownik charakteryzuje się doskonałymi właściwościami manewrowymi i jest wykorzystywany do obsługi największych statków zawijających do portów w Szczecinie i Policach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów