mk
W stoczni MSR Gryfia w Szczecinie trwa jednoczesny remont trzech masowców należących do PŻM – Iryda, Isolda i Szczecin.
Wszystkie statki przejdą przegląd na doku nr 5. Zakres remontów obejmuje prace kadłubowe oraz naprawy praktycznie wszystkich systemów i instalacji okrętowych. Planowany pobyt każdego statku w stoczni wynosi 18 dni.
Isolda i Iryda to bliźniacze 35-tysięczniki wybudowane dla PŻM w roku 1999 w Japonii. Jednostki mają 200 m długości i ponad 23 m szerokości. Szczecin jest nieco młodszym statkiem – został wybudowany w 2012 r. i należy serii 38-tysięczników zamówionych przez PŻM w ramach programu wymiany floty. Szczecin to klasyczny masowiec do przewozu takich ładunków jak zboża, nawozy sztuczne, węgiel czy fosforyty. Posiada pięć ładowni oraz cztery własne dźwigi o udźwigu 30 ton każdy. Ma 190 metrów długości i 28 metrów szerokości.
Realizowane remonty są efektem porozumienia zawartego pomiędzy Stocznią i Polską Żeglugą Morską, które dotyczy remontów 12 statków. Pod koniec ubiegłego roku remonty przeszły jednostki Solina, Skawa i Roztocze, a w pierwszych tygodniach tego roku MSR Gryfia wykonała prace na statkach Olza i Koszalin.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii