mk
Władze Norwegi wybrały Niemcy jako dostawcę nowych okrętów podwodnych, które najprawdopodobniej dostarczy niemiecka grupa ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), a nie francuska firma zbrojeniowa DCNS. Francuzi wystosowali oświdczenie, w którym komentują decyzję norweską.
Jak czytamy w oświdczeniu, DCNS przyjął do wiadomości decyzję Norwegii o przerwaniu przetargu na pozyskanie okrętów podwodnych i wyborze międzyrządowego zakupu z państwem niemieckim. "Szanujemy tę suwerenną decyzję, nawet jeśli żałujemy, iż została podjęta. Jesteśmy przekonani, że nasza oferta była lepsza, szczególnie w zakresie zdolności do zwalczania okrętów podwodnych, kluczowej dla prowadzenia działań operacyjnych i patroli na dalekiej północy. Pozostajemy do dyspozycji, aby wznowić rozmowy, w szczególności w przypadku, gdyby planowana współpraca z rządem niemieckim nie doszła do skutku" - podano w komunikacie.
DCNS pragnie również podziękować służbom francuskiego Ministerstwa Obrony, francuskiej Marynarki Wojennej oraz Generalnej Dyrekcji ds. Uzbrojenia (DGA), a także swoim norweskim i francuskim partnerom przemysłowym, którzy towarzyszyli i wspierali DCNS w czasie tworzenia tej oferty technologicznej i przemysłowej, będącej na bardzo wysokim poziomie i odpowiadającej ambicjom Norweskiej Królewskiej Marynarki Wojennej.
"Doskonała praca i wszystkie wysiłki podejmowaneprzez zespół oferty Scorpene, aby dokładnie spełnić wymagania norweskiej marynarki wojennej, z zachowaniem bardzo ambitnych celów kosztowych, zostaną wykorzystane przy okazji przyszłych procedur związanych z programami konwencjonalnych okrętów podwodnych, w których uczestniczy DCNS" - dodano.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii