Inspektorzy zatrudnieni w celu sprawdzenia uszkodzonego ładunku i kontenerów na ONE Apus twierdzą, że operacje rozładunku prawdopodobnie potrwają jeszcze kilka tygodni.
Do 7 stycznia 232 kontenery zostały usunięte ze statku. ONE Apus stracił ich 1816, w tym 64 zawierające towary niebezpieczne, po tym, jak napotkał ciężkie warunki pogodowe w pobliżu Hawajów 30 listopada w drodze na Long Beach.
Statek wrócił do Kobe, a rozładunek został zawieszony na czas świąt.
ONE powiedział w dzisiejszej aktualizacji, że rozładunek wznowiono 5 stycznia, dodając, że do zakończenia operacji będzie potrzebny kolejny miesiąc.
W komunikacie napisano: „Oczekuje się, że ostrożne usuwanie jednostek zgodnie z harmonogramem opracowanym przez planistów sztauerskich zajmie ponad miesiąc, a bezpieczeństwo będzie priorytetem numer jeden.
„Po rozładowaniu każdy kontener zostanie oceniony, a po zakończeniu rozładunku zostanie przeprowadzona pełna ocena uszkodzeń statku i kolejnych napraw.
Zespół rzeczoznawców firmy WK Webster, zajmującej się doradztwem w zakresie roszczeń morskich, przeprowadził wstępną inspekcję przy użyciu dronów, a dostęp inspektorów do samego ładunku był dotychczas ograniczony. Część kontenerów jest doszczętnie zniszczona, ale niektórym udało się pozostać w stanie nienaruszonym.
WK Webster poinformował również, że ONE zdecydował się naprawić pokład statku wraz z wyładunkiem, grożąc dalszym wydłużeniem czasu całej operacji, chociaż dodał, że tempo rozładunku wzrosło w ciągu ostatniego tygodnia.
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał