Inspektorzy zatrudnieni w celu sprawdzenia uszkodzonego ładunku i kontenerów na ONE Apus twierdzą, że operacje rozładunku prawdopodobnie potrwają jeszcze kilka tygodni.
Do 7 stycznia 232 kontenery zostały usunięte ze statku. ONE Apus stracił ich 1816, w tym 64 zawierające towary niebezpieczne, po tym, jak napotkał ciężkie warunki pogodowe w pobliżu Hawajów 30 listopada w drodze na Long Beach.
Statek wrócił do Kobe, a rozładunek został zawieszony na czas świąt.
ONE powiedział w dzisiejszej aktualizacji, że rozładunek wznowiono 5 stycznia, dodając, że do zakończenia operacji będzie potrzebny kolejny miesiąc.
W komunikacie napisano: „Oczekuje się, że ostrożne usuwanie jednostek zgodnie z harmonogramem opracowanym przez planistów sztauerskich zajmie ponad miesiąc, a bezpieczeństwo będzie priorytetem numer jeden.
„Po rozładowaniu każdy kontener zostanie oceniony, a po zakończeniu rozładunku zostanie przeprowadzona pełna ocena uszkodzeń statku i kolejnych napraw.
Zespół rzeczoznawców firmy WK Webster, zajmującej się doradztwem w zakresie roszczeń morskich, przeprowadził wstępną inspekcję przy użyciu dronów, a dostęp inspektorów do samego ładunku był dotychczas ograniczony. Część kontenerów jest doszczętnie zniszczona, ale niektórym udało się pozostać w stanie nienaruszonym.
WK Webster poinformował również, że ONE zdecydował się naprawić pokład statku wraz z wyładunkiem, grożąc dalszym wydłużeniem czasu całej operacji, chociaż dodał, że tempo rozładunku wzrosło w ciągu ostatniego tygodnia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów