Prawie dwa tysiące osób pracowało nielegalnie w stoczni w Wenecji - podały włoskie media we wtorek, informując o operacji przeprowadzonej przez Gwardię Finansową. Wykryła ona tam wyzysk i wypłacanie głodowych pensji. Według Ansy większość robotników to obywatele Bangladeszu oraz krajów Europy Wschodniej.
Operację Gwardii Finansowej koordynowała wenecka prokuratura prowadząca dochodzenie w sprawie wyzysku siły roboczej i nielegalnej pracy. W postępowaniu tym uczestniczył także inspektorat pracy.
Śledztwo wykazało, że robotnicy pracowali bez kontraktów, opłacani byli nieregularnie i często pozbawieni byli elementarnych praw pracowniczych. Szczególną uwagę śledczych zwrócił przypadek ponad 380 osób, które z powodu swojej sytuacji życiowej i potrzeb zmuszone były do pracy za bardzo niskie stawki.
Przewodniczący władz regionu Wenecja Euganejska Luca Zaia gratulując Gwardii Finansowej, oświadczył: "Należy zwalczać wyzysk, tak jak nielegalną pracę, która (...) obciąża także uczciwe firmy i osoby".
"Nie ma miejsca dla tych, którzy łamią prawo"- dodał Zaia.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów