• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Kongsberg dostarczy sprzęt dla okrętu ratowniczego włoskiej Marynarki Wojennej

rk

13.02.2023 16:06 Źródło: Kongsberg
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Kongsberg dostarczy sprzęt dla okrętu ratowniczego włoskiej Marynarki Wojennej

Partnerzy portalu

Kongsberg dostarczy sprzęt dla okrętu ratowniczego włoskiej Marynarki Wojennej  - GospodarkaMorska.pl
Marina Militare

Norweska firma zajmująca się m.in. dostarczaniem wyposażenia i uzbrojenia okrętom zapewni istotne wyposażenie dla powstającego, nowego okrętu SDO-SuRS dla Marina Militare.

Kluczowym elementem tego ważnego zamówienia jest para podów napędowych Kongsberg Elegance. System ten na pokładzie nowej jednostki to połączenie bezpośredniego napędu elektrycznego z silnikiem z magnesami trwałymi, w tym bateriami i systemem zarządzania energią. Zapewniają w ten sposób wydajny napęd dla precyzyjnego działania okrętu. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi zapewnia optymalną wydajność w dużym zakresie prędkości wraz z doskonałą konstrukcją hydrodynamiczną opracowaną w Centrum Badań Hydrodynamicznych firmy Kongsberg.

Dodatkowo zamówienie obejmuje trzy pędniki tunelowe, systemy kontroli napędu i dynamicznego pozycjonowania oraz echosondy jedno- i wielowiązkowe.

- Ten kontrakt stanowi początek ekscytującego rozwoju rynku dla napędów podwodnych Elegance. Ich cicha, wydajna praca na pokładzie okrętu ratowniczego dla włoskiej Marynarki Wojennej pomoże pokazać przemysłowi stoczniowemu marynarki wojennej, że droga naprzód wiedzie przez pędniki podwodne z magnesami trwałymi. Nie tylko oferują one użytkownikowi końcowemu wydajną, cichą, redukującą emisję CO2, przyszłościową platformę napędową, ale kochają je również stocznie, ponieważ jednostki te wykorzystują proste interfejsy, które pozwalają na bezpieczny i łatwy montaż na kadłubie  - zaznaczył starszy wiceprezes ds. sprzedaży w Kongsberg Maritime Ottar Ristesund.

Kompaktowo zaprojektowane podsystemy mają niską zawartość oleju i podwójne uszczelnienie barierowe, aby chronić ocean, jednocześnie umożliwiając okrętowi pracę w pełni elektrycznym trybie zerowej emisji CO2 w porcie lub w ograniczonych operacjach morskich.

Program budowy okrętu ratowniczego oferuje dalsze potencjalne zamówienia dla Kongsberg Maritime w postaci autonomicznych pojazdów podwodnych.

 - To wielki zaszczyt współpracować ze stocznią T.Mariotti przy projekcie SDO-SuRS. Kongsberg Maritme i T.Mariotti łączy wieloletnia współpraca, szczególnie w zakresie dostarczania przez Kongsberg urządzeń napędowych i związanych z nimi systemów sterowania nie tylko dla okrętów, ale również promów i liniowców. Podwójnie cieszy fakt, że z tym kontraktem wiążą się dalsze możliwości, które mogą się urzeczywistnić w 2023 roku - zaznaczył starszy wiceprezes ds. sprzedaży rozwiązań zintegrowanych Trond Jakobsen

120-metrowy okręt SDO-SuRS zastąpi starszy Nave Anteo, który po ponad czterdziestu pięciu latach użytkowania osiągnął już kres możliwości dalszej eksploatacji. Podczas gdy nowy okręt spełnia zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną jednostkę do poszukiwania i ratowania uszkodzonych okrętów podwodnych, będzie również oferował wsparcie dla szerokiego spektrum wojskowych i cywilnych działań podwodnych oraz operacji specjalnych.

- SDO-SuRS jest wymagającym projektem i wymaga najwyższego poziomu technologii, aby zapewnić wydajność i bezpieczeństwo. Będzie wspierany przez firmę Kongsberg, zdecydowanie niezawodnego partnera dla stoczni T.Mariotti. Cieszymy się, że możemy współpracować przy tym okręcie - powiedział dyrektor zarządzający T.Mariotti Marco Ghiglione.



Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.