Statek przewożący jedynie duże ilości zeroemisyjnego surowca energetycznego stanie się faktem. Australijska firma Provaris Energy otrzymała właśnie pozwolenie na zbudowanie jednostki do transportu skompresowanego wodoru.
H2Neo to nazwa rewolucyjnego statku, która niedługo zasili flotę Provaris Energy. Firma, znana wcześniej jako Global Energy Ventures, otrzymała pozwolenie projektowe od amerykańskiego towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping). Mogący pomieścić 26 tys. m3 statek będzie pierwszym na świecie morskim przewoźnikiem skompresowanego wodoru.
Po otrzymaniu niezbędnego pozwolenia Provaris może przejść do fazy budowy i testów prototypu tankowca. Przedtem firma ma wybrać stocznię, która będzie mogła podjąć się budowy. W tym celu Provaris skorzysta z podwykonawcy, Clarksons – brokera statków. Przetarg dla stoczni ma ruszyć na początku 2023 roku.
Innowacyjna jednostka typu H2 ship jest odpowiedzią na rosnące wymagania rynku energetycznego, poszukującego zdywersyfikowanych i jednocześnie zeroemisyjnych źródeł.
Bezpieczną i efektywną technologię przewozu wodoru Provaris wypracowała we współpracy z firmą ABS.
O zamiarze zbudowania statku do przewozu skompresowanego H2 australijska firma, znana wtedy jeszcze pod nazwą GEV, poinformowała w 2020 roku. Po H2Neo, która ma zacząć operacje w 2026 roku, Provaris wypuści jednostkę o nazwie H2Max. Ta ma wypłynąć na morze w 2030 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów