SEA-KIT International zabezpieczył finansowanie drugiej rundy rządowego konkursu dotyczącego czystej gospodarki morskiej.
Finansowanie jednostki zapewnią środki z rządowego konkursu „Clean Maritime Demonstration Competition”. Firmy SEA-KIT i Bramble Energy wdrożą dane wyjściowe z projektu rundy I, w ramach którego zamieniono hydrożelowe ogniwo paliwowe na płytkę drukowaną (PCB) w prototypowy projekt USV. Projekt ten spełni wymogi globalnego przemysłu morskiego co do wydajności, niezawodności i oszczędności. Będzie miał zerową emisją dwutlenku węgla.
„Ogniwa paliwowe stanowią wielką wartość dodaną dla przemysłu morskiego, dlatego z wielką przyjemnością kontynuujemy współpracę z SEA-KIT przy projekcie CMDC” – powiedział Vidal Bharath, dyrektor handlowy Bramble Energy. „To doskonała okazja, aby zademonstrować, w jaki sposób nasza technologia dekarbonizacji może odgrywać kluczową rolę w dążeniu przemysłu morskiego do osiągnięcia zeroemisyjności”, dodał.
Jak twierdzi SEA-KIT, USV klasy H to wysoce konfigurowalny projekt oparty na danych operacyjnych i informacjach zwrotnych ze statków klasy X firmy.
Rozpoczęcie projektu zaplanowano na styczeń. Prace projektowe będą prowadzone zgodnie z procesem Lloyd’s Register Approval in Principle (AiP). Dzięki temu uzyskana technologia bezzałogowa spełni wymagania regulacyjne.
CMDC organizuje brytyjskie Ministerstwo Transportu. Trzecią rundę konkursu ogłoszono we wrześniu 2022.
Żeglarskie atrakcje do wylicytowania na rzecz WOŚP
Zasady kwalifikacji żeglarzy do igrzysk olimpijskich Paryż 2024
Zakończyło się poszerzanie plaży w Gdyni Orłowie
Carnival Sunshine popłynął w „rejs donikąd”
Rosjanin i Brytyjczyk ukrywali, że właścicielem jachtu jest oligarcha
Czy jest możliwe mieszkać na luksusowym statku? Storylines twierdzi, że tak