Eksperci apelują do rządu o zmiany prawne, które wykluczą wykonawców spoza UE z postępowań, również niepublicznych. Chcą także postawienia tamy dla dostawców materiałów, np. konstrukcji stalowych – czytany w czwartkowym wydaniu „Pulsu Biznesu”.
Gazeta przypomina, że 9 września weszła w życie nowelizacja Prawa zamówień publicznych, pozwalająca – w ślad za wyrokiem TSUE – wykluczać firmy spoza Unii z przetargów publicznych. Zdaniem Polskiej Unii Dystrybutorów Stali i Polskiej Izby Konstrukcji Stalowych to za mało. Organizacje wskazują m.in. na Grupę Orlen, której spółki córki dokonują dużych zakupów poza reżimem Pzp.
Branża postuluje także ograniczenie napływu materiałów spoza UE, w tym konstrukcji stalowych, które generalni wykonawcy sprowadzają np. z Egiptu. – Państwo postawiło dopiero pierwszy krok w kierunku uporządkowania rodzimej branży. Potrzebne są kolejne działania, by wspierać polskie i europejskie firmy oraz wyrównywać warunki konkurencji – powiedział w „PB” Damian Kaźmierczak, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa.
Orlen odpowiedział dziennikowi, że monitoruje zmiany legislacyjne i analizuje postulaty branżowe pod kątem ich wpływu na działalność spółki.
mir/ mow/
fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów