PMK
Siedmiometrowy model Oceanbird został wyposażony w cztery żagle, co oznacza zakończenie ważnego etapu w procesie budowy jednostki.
Żagle skrzydłowe są ważną częścią projektu samochodowca, który ma być zasilany siłą wiatru, co pozwoli obciąć emisję o 90 procent. Prototyp jest wyposażony w wiele sensorów i pokładowy komputer do kontrolowania jednostki. Obecnie przebiegają jego testy.
Po zakończeniu tego ważnego etapu, studenci z szwedzkiego Królewskiego Instytutu Technologii (KTH), partnerujący w powstawaniu jednostki, mogą teraz skupić się na kolejnej fazie inwestycji.
Wraz z powstaniem w pełni funkcjonalnego modelu, studenci doktoralni oraz ich kadra wykładowcza mogą zintensyfikować testy, by zdobyć dane do badań i rozwoju pełnowymiarowego statku, który ma zostać dostarczony do końca 2024 roku.
- To niezwykle ekscytujące uczestniczyć w przejściu na zrównoważone systemy transportowe. Ten projekt jest prawdziwy, a nie tylko napędzany przez środowisko akademickie - powiedział profesor KTH, Jakob Kuttenkeuler.
Oprócz Wallenius Marine, która jest koordynatorem projektu, projekt jest realizowany przez Królewski Instytut Technologii (KTH) i SSPA. Jest wspierany przez Szwedzki Zarząd Transportu, który go współfinansuje.
Ropa brent | 55,75 $ | baryłka | 0,00% | 22:55 |
Cyna | 22000,00 $ | tona | -2,85% | 22 sty |
Cynk | 2651,00 $ | tona | -2,07% | 22 sty |
Aluminium | 1975,00 $ | tona | -0,85% | 22 sty |
Pallad | 2325,00 $ | uncja | -0,58% | 22:54 |
Platyna | 1106,70 $ | uncja | 0,09% | 22:55 |
Srebro | 25,54 $ | uncja | 0,59% | 22:55 |
Złoto | 1850,00 $ | uncja | -0,27% | 22:55 |