Siedmiometrowy model Oceanbird został wyposażony w cztery żagle, co oznacza zakończenie ważnego etapu w procesie budowy jednostki.
Żagle skrzydłowe są ważną częścią projektu samochodowca, który ma być zasilany siłą wiatru, co pozwoli obciąć emisję o 90 procent. Prototyp jest wyposażony w wiele sensorów i pokładowy komputer do kontrolowania jednostki. Obecnie przebiegają jego testy.
Po zakończeniu tego ważnego etapu, studenci z szwedzkiego Królewskiego Instytutu Technologii (KTH), partnerujący w powstawaniu jednostki, mogą teraz skupić się na kolejnej fazie inwestycji.
Wraz z powstaniem w pełni funkcjonalnego modelu, studenci doktoralni oraz ich kadra wykładowcza mogą zintensyfikować testy, by zdobyć dane do badań i rozwoju pełnowymiarowego statku, który ma zostać dostarczony do końca 2024 roku.
- To niezwykle ekscytujące uczestniczyć w przejściu na zrównoważone systemy transportowe. Ten projekt jest prawdziwy, a nie tylko napędzany przez środowisko akademickie - powiedział profesor KTH, Jakob Kuttenkeuler.
Oprócz Wallenius Marine, która jest koordynatorem projektu, projekt jest realizowany przez Królewski Instytut Technologii (KTH) i SSPA. Jest wspierany przez Szwedzki Zarząd Transportu, który go współfinansuje.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów