Mostostal Pomorze ukończył prace nad zamówionymi przez norweską stocznię elementami platformy wiertniczej. Dwa moduły zostały załadowane na statek w Gdańsku i popłynęły do norweskiego Stordu.
Dwie wykonane przez Mostostal Pomorze konstrukcje, będące elementami platformy wiertniczej, wypłynęły z Gdańska. Operacja załadowania ich na statek Meri przystosowany do transportu ładunków ciężkich odbywał się przy Nabrzeżu Zakręt Pięciu Gwizdków.
Załadunek wykonanych przez Mostostal Pomorze elementów odbywał się
dwuetapowo. Pierwsza sekcja, o wadze niespełna 500 ton, została
nasunięta na szynach jeszcze w niedzielę. Ta część operacji trwała około
12 godzin.
Na kolejną trzeba było poczekać kilka dni, bo
przeszkadzały sztormowe warunki. W końcu jednak przy Nabrzeżu Pięciu
Gwizdków zameldował się dźwig pływający Maja Polskiego Ratownictwa
Okrętowego. Przy jego pomocy na pokład Meri załadowano mniejszy element o
masie nieco ponad 100 ton. Po zakończeniu mocowania statek popłynął na
północ.
– Naszym odbiorcą jest klient z Norwegii. Całość płynie
do dużej stoczni, gdzie wszystkie moduły są scalane w jedną dużą
konstrukcję. To interesujący projekt, bo wszystkie elementy, które będą
scalane w Norwegii, złożą się na platformę wiertniczą o masie ponad 30
tys. ton. To obecnie największa platforma wiertnicza budowana w Norwegii
i największy projekt realizowany w Europie z funduszy prywatnych – mówi
Rafał Grabowski, Kierownik Projektu w Mostostalu Pomorze.
Poprzednia
duża dostawa z Mostostalu wypłynęła w grudniu 2024. Wtedy to do
Norwegii, również na pokładzie 105-metrowego, często wykorzystywanego do
transportu ponadgabarytowych konstrukcji z polskich stoczni statku
Meri, popłynął pierwszy duży moduł platformy o masie ok. 530 ton.
Mostostal
Pomorze specjalizuje się w produkcji wielkogabarytowych konstrukcji
stalowych na rynek zagraniczny i krajowy. Realizuje zlecenia z przemysłu
offshore, budując m.in. elementy platform wiertniczych, konstrukcji
podwodnych oraz na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej. Ponadto
wykonuje konstrukcje i instalacje dla przemysłu petrochemiczno –
rafineryjnego, budowlanego, infrastrukturalnego oraz stoczniowego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów