Po kilku miesiącach prac udało się naprawić nabrzeże w Porcie Gdynia. Umożliwi to przestawienie doku pływającego PGZ Stoczni Wojennej do specjalnie przygotowanej wnęki, co z kolei pozwoli na kontynuację prac przy budowie obrotnicy nr 2.
Do uszkodzenia nabrzeża doszło we wrześniu ub.r., podczas budowy wnęki dokowej. Związane z tym prace wiązały się z rozebraniem i wydobyciem spod wody pochylni służącej do wodowania jednostek nawodnych. W efekcie doszło do usunięcia gruntu i powstania wyrwy w pobliżu miejsca docelowego przesunięcia doku Stoczni Wojennej. Z tego powodu harmonogram relokacji ulegał kilkukrotnie zmianie, wstrzymując też prace czerpalne.
Roboty związane z naprawą nabrzeża potrwały pięć miesięcy. Wiązały się one z uszczelnieniem i wypełnieniem powstałego ubytku gruntu. Prace wykonuje Grupa NDI.
Przedsięwzięcie jest elementem projektu inwestycyjnego „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia”. W jego ramach zbudowana ma zostać obrotnica nr 2, która pozwoli na obsługę większych jednostek w porcie. W jego budowie w planowanym miejscu przeszkadza jednak wspomniany dok, stąd decyzja o jego przeniesieniu. Realizowana inwestycja zapewni m.in. odtworzenie zdolności funkcjonalnych i produkcyjnych doku w nowej lokalizacji. Umowę w tej sprawie przedstawiciele PGZ Stoczni Wojennej i Zarządu Morskiego Portu Gdynia podpisali jeszcze w 2021 roku.
Przemieszczenie doku pływającego należącego do PGZ Stoczni Wojennej do nowej wnęki jest jednym z elementów wielkiej przebudowy gdyńskiego zakładu w związku z prowadzoną obecnie największą inwestycją w historii polskiej branży okrętowej, tj. dostarczeniem dla polskiej Marynarki Wojennej trzech wielozadaniowych fregat programu „Miecznik”. Od sierpnia 2023 roku trwa budowa pierwszej z nich, przyszłego ORP Wicher. Wszystkie okręty mają zostać dostarczone do 2031 roku. Wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów i będą stacjonować w Porcie Wojennym Gdynia. W związku z tym przedsięwzięciem powstały m.in. nowa hala kadłubowa oraz inne budynki na terenie stoczni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii